+++ حارب الحزن+++
اسمع منى كلام جد مش هزار
خليك معايا وبلاش تسرح فى افكار
هاتكلم مرة واحدة ومافيش تكرار
سوال كبير مالوش اختصار
تلاقى اجابتة فى الانجيل والاسفار
لو انتة فى ايدك تختار
بين الجنة والنار
توافق تعيش فدنية اشرار
ولا بين احضان يسوع البار
دى الدنيا والموت فيها انتصار
تعيش ابدية تسبح ليل ونهار
بجوار القدسين والشهداء الابرار
اتعلم ان الحياة مش اختيار
ودى مرار وعليك انك تختار
الحمل صعب والفراق انهيار
لاكن يسوع حبة انهار انهار
متفكرش كتير وبلاش تحتار
الانتقال صعب لاكن علينا دوار
انا النهاردة بكرة غيرى دى ادوار
حارب الحزن وخليك جبار
لانة بيحارب ويهزم باقتدار
لانك مش هتحزن بمقدار
ايوب الرجل البار
بين ليل ونهار
لا فى اولاد ولا دار
واصحابة بصولو باحتكار
لجاء لابو الانوار
ادالو النصرة وبركات كتار
معقول يبقى فوق فرح ودوف ومزمار
وانا وانتة هنا عايشين فى انكسار
افرح كمان دمهما كان مختار
دا مفدى بدم وتشهد حربة ومسمار
ارفض الحزن وباصرار
دا الحزن لابليس مسار
قوم صلى وخد قرار
يلا غنى ورنم على الاوتار
وروح الكنيسة اتناول من الاسرار
وقول معايا ويا ايوب البار

الرب اعطى الرب اخذ فليكن اسم الرب مبارك
