تذكرنــي
التسجيل التعليمـــات التقويم البحث مشاركات اليوم اجعل كافة الأقسام مقروءة
يمكنك البحث فى الموقع للوصول السريع لما تريد



حوار من الاعماق

منتدى مفتوح للحوار مع الزوار والاعضاء فى كل شيء دون تسجيل بالموقع حتى لا يكون به اى احراج لاى شخص ودون التعرف على شخصيته اتكلم من القلب وخرج كل ما بداخلك † من غير ما تقول انت مين هاكون معاك امين †


مشاهدة صفحة طباعة الموضوع مشاهدة صفحة طباعة الموضوع أرسل هذا الموضوع إلى صديق أرسل هذا الموضوع إلى صديق


غريبه قوي

هاي مش عارفه ابتدي منين بس انا كنت محتاجه اتكلم مع حد انا بنت من بنات الكنيسه وبحب وجودي فيها جدا وخادمه يمكن مش مجتهده قوي في

موضوع مغلق

 
أدوات الموضوع التقييم: تقييم الموضوع: 1 تصويتات, المعدل 5.00. انواع عرض الموضوع

رقم المشاركة : ( 1 )
غير مسجل
Guest
 
رقم العضوية :
تاريخ التسجيل :
مكان الإقامة :
عدد المشاركات : n/a
عدد النقاط :
قوة التقييم :
افتراضي غريبه قوي

كُتب : [ 08-01-2009 - 03:01 PM ]


هاي

مش عارفه ابتدي منين بس انا كنت محتاجه اتكلم مع حد

انا بنت من بنات الكنيسه وبحب وجودي فيها جدا وخادمه يمكن مش مجتهده قوي في خدمتي بس بحاول

في حاجه غريبه بتحصل معايا كل لما يتقدملي حد لازم لازم تحصل حاجه والموضوع يخلص من بعيد من غير حتي مايدخلو بيتنا كأنه سحر

واللي مستغرباله اكتر اني مش شايفه اني فيا حاجه غلط بالعكس كليتي كويسه وخادمه وشكلي بشكر ربنا عليه

هتقولولي نصيبك لسه ماجاش ؟؟ مش مقتنعه لان علي الاقل بس واحد من الناس اللي بيجولي دول يدخل البيت حتي ارفضه اقبله انما مش كده خالص

بنات كتير في العيله واصغر مني واتخطبو وانا شكلا واخلاقي مش هقول احسن بس مش زيهم خالص

بجد تعبانه قوي وحاسه بوحده وحشه قوي كل يوم اتعزم في خطوبه حد من اصحابي طيب انا ربنا نسيني ليه

هو انا كده بفكر في حاجه غلط او عيب لما اتمني ان ربنا يبعتلي حد مناسب واكون فرحانه زي باقي البنات

حاسه ان ربنا هيكسر بخاطري قوي

اسفه اني طولت عليكم بس كنت محتاجه اتكلم


yvdfi r,d


Sponsored Links
بياناتي
 رقم المشاركة : ( 2 )
menalouka
ارثوذكسي مميز
رقم العضوية : 4268
تاريخ التسجيل : Oct 2007
مكان الإقامة :
عدد المشاركات : 2,788
عدد النقاط : 11

menalouka غير متواجد حالياً

افتراضي رد: غريبه قوي

كُتب : [ 08-01-2009 - 04:12 PM ]


بصى يا اختى العزيزة
لكل شئ تحت السماء وقت
دا اللى أقدر أقولهولك
زمان الأنبا غريغوريوس العلامة المتنيح أسقف البحث العلمى قال
إن المسيحية لا تؤمن بالنصيب ولا بالمكتوب ولا بالقضاء والقدر
علشان إنتى بتقولى ( نصيبى لسه مجاش )
نقول إن ربنا مش سامح ليا بالشخص دا
أكيد ربنا محدد يوم وساعة ولحظة للشخص اللى يسعدك
مش يمكن الشخص اللى انتى كنتى بتحبيه او اللى انتى عايزاه يكون من نصيبك أو أى حد انتى كنتى عايزة ترتبطى بيه مش يمكن مكانش هيسعدك وتيجى اللحظة اللى تقولى فيها ليه يارب سمحت بإنى أرتبط بهذا الشخص
وساعيتها هتقولى إن ربنا ناسيكى
اختى الكلام مش هيخلص فى الموضوع دا
بس بجد اللى أقدر أقولهولك إن ربنا يختارلك الصالح ولكل شئ تحت السماء وقت
والمر اللى يختاره الله لنا خير من الحلو الذى نختاره لأنفسنا
ربنا معاكى يا أختى العزيزة وأسف إذا كنت طولت عليكى
وربنا يبعتلك الإختيار الصالح

بياناتي
 رقم المشاركة : ( 3 )
samo1984
ارثوذكسي بارع
رقم العضوية : 71705
تاريخ التسجيل : Aug 2009
مكان الإقامة : ..............................................
عدد المشاركات : 2,273
عدد النقاط : 11

samo1984 غير متواجد حالياً

افتراضي رد: غريبه قوي

كُتب : [ 08-01-2009 - 08:12 PM ]


هاى ازيك انتى بتقوللى انك بنت خادمة يعنى المفروض انك فهمة ان كل حاجة وليها وقتها وهتم اوك انتى مش تستعجلى ودة اعتبرية اختبار وصدقينى التقرب من ربنا اكثر والبعد عن كلام الناس والتفكير الخاطى هيبعد عنك التفكير ومش تحسبى انة سحر وعلى العموم انا شايف ان المسيح لسة مبعتش اللى تستهلية بسالموضوع بسيط سيبى ربنا هو اللى يبعتة اخوكى sam


بياناتي
 رقم المشاركة : ( 4 )
samerco75
ارثوذكسي متألق
رقم العضوية : 27192
تاريخ التسجيل : Apr 2008
مكان الإقامة : mansoura
عدد المشاركات : 1,107
عدد النقاط : 12

samerco75 غير متواجد حالياً

افتراضي رد: غريبه قوي

كُتب : [ 08-02-2009 - 06:02 PM ]


السلام لك يا ابنة المسيح
دة طبيعى جدا انك تفكرى كدا
لاتتعجلى الامر فى الوقت الذى يراه ابوكى السماوى مناسب سوف يرسل لك الشخص المناسب
لا يستطيع اى احد ان يؤثر فينا طالما نحن فى حضن يسوع
لا تخافى


قديم 08-03-2009, 04:47 AM
راندا مجدي
هذه الرسالة حذفت بواسطة aymonded. سبب آخر: التكرار
بياناتي
 رقم المشاركة : ( 5 )
راندا مجدي
ارثوذكسي جديد
رقم العضوية : 71023
تاريخ التسجيل : Jul 2009
مكان الإقامة :
عدد المشاركات : 14
عدد النقاط : 10

راندا مجدي غير متواجد حالياً

افتراضي رد: غريبه قوي

كُتب : [ 08-03-2009 - 09:18 AM ]


اختي العزيزة صدقيني لو قولتلك ان حكايتك دي كنت انا عايشها بنفس احداثها ويمكن اكتر يعلم ربنا وحاسة بكل كبمة انتي قولتيها لاني مريت بكل دا وكنت كل يوم ابكي علي حالي ومامتي كمان كانت تقولي انتي معمولك عمل وكان البيت ال انا ساكنة فيه كله بنات وكلهم اتجوزوا حتي ال اصغر مني بسنين واقول ليه يارب كدة انا عملت ايه لحد لما قابلت الشخص المناسب من اول مرة شفته قولت دا هيكون جوزي وفعلا دخلت ارادة ربنا واتخطبت واتجوزت في شهر ونص بس وانا دلوقتي عايشة في امريكا ومعايا كمان بنوتة حلوة كل دا في اقل من سنة انا اسفة اني طولت عليكي بس انا عايزة افهمك ان كل شئ ليه ميعاد عند ربنا متقلقيش خالص وابقي قوليلي علي ميعاد الفرح


بياناتي
 رقم المشاركة : ( 6 )
haninatoon
ارثوذكسي جديد
رقم العضوية : 66071
تاريخ التسجيل : Jun 2009
مكان الإقامة :
عدد المشاركات : 6
عدد النقاط : 10

haninatoon غير متواجد حالياً

افتراضي رد: غريبه قوي

كُتب : [ 08-06-2009 - 09:29 AM ]


هاى
رأى شخصى
المهم انك تكونى بتقابلى الناس وتتعاملى معاهم ببشاشة وابتسامة وروح جميلة هادية وتكونى بتصلى
الباقى دة بقى مش موضوعك دة من اختصاص ربنا بس
حتة انهم بيجو وبيمشوا دة عادى مش مشكلة الاولاد مش كلهم جاديين
لكن عندما يعجب بيكى حد فعلا ستجدية فى بيتك يطلبك مهما ان كان فالحب رباط قوى === او حتى الاعجاب بك فقط فهذا رباط ايضا كفيل انة يخلى العريس يجى لغاية البيت . لكن اللى بيجى ويمشى دة تلاقية حد قالة فلانة وفلانة وفلانة وهو بيختار بس مش اكتر
حتة اخييرة
انا حاسس ان من كتابتك للموضووع انك كانك حاسة ان الامر فية شعوذة او سحر او عمل
سبق وان البابا شنودة قال العهد الجديد مافهووش الكلام دة ..
مع تحياتى
هانيناتوون


بياناتي
 رقم المشاركة : ( 7 )
مريان نادى
ارثوذكسي جديد
رقم العضوية : 6758
تاريخ التسجيل : Nov 2007
مكان الإقامة :
عدد المشاركات : 27
عدد النقاط : 10

مريان نادى غير متواجد حالياً

افتراضي رد: غريبه قوي

كُتب : [ 08-08-2009 - 12:14 PM ]


صدقينى يااختى ربنا لايمكن ينسى اولاده لكل شىء تحت السماء وقت ماتستعجليش ...انا هاقولك قصه بسيطه جدا وانتى هاتعرفى من خلالها ان ده حقيقى اراده ربنا وده اختياره ...تزوجت فتاه وعمرها 33 سنه كل اصحابها وقرايبها اتجوزوا وخلفوا..... يعنى من الاخر بتفكيرنا قطر الزواج فاتها ......تتخيلى البنت دى اتجوزت وخلفت 4 اولاد 3اولاد وبنت وكلهم مراكز عليا ....والعجيب اكتر ان البنت بقت راهبه واتنين اساقفه والولد كان دكتو مشهور جدا ورشحوه للكهنوت صدقينى القصه دى حقيقى و اظن انك بعد ماقريتى القصه ان تفكيرك هايتغير تمااااااااااااااااااااااا ااما .فثقى تماما فى تدبير الله لاولاده ......ومن الممكن جدا ان الناس دول مش مناسبين وربنا ما اردتش لانك ممكن تتعلق بيهم وفى الاخر تكتشفى حقيقتهم يبقى انه الافضل من وجهه نظرك .........انا بحب ماقوله البابا كيرلس دى جدا.. انى اثق ان الذى اختار لى اول الطريق لن يتركنى فى منتصفه ..ربنا يفرح قلبك ويسعدك ويبعتلك الشخص اللى يستهلك.


بياناتي
 رقم المشاركة : ( 8 )
كراكيب
ارثوذكسي بارع
رقم العضوية : 14367
تاريخ التسجيل : Jan 2008
مكان الإقامة : في بيتنا
عدد المشاركات : 1,663
عدد النقاط : 12

كراكيب غير متواجد حالياً

افتراضي رد: غريبه قوي

كُتب : [ 08-10-2009 - 01:32 AM ]


  • هي المشكلة تكمن في الاستعجال انتي مستعجلة وربنا عشان بيحبك بيبعد عنك حاجات انتي مش شايفاها
  • وعلي فكرة لاعلاقة بين الخطوبة والاخلاق بالعكس ممكن واحدة تكون سوري يعني لافة وعارفة وعشان كدة بتعرف توقع حد او تجيب عرسان وبعد كدة تندم وتعيش عيشة وحشة
  • طبعا مش هقوللك نصيب والكلام التخاربف ده اللي الناس لسه مصدقاه بس انتي قولي لربنا اختارلي الصالح في الميعاد المناسب
  • ربنا يفرح قلبك

بياناتي
 رقم المشاركة : ( 9 )
armia1987
ارثوذكسي مميز
رقم العضوية : 49291
تاريخ التسجيل : Feb 2009
مكان الإقامة :
عدد المشاركات : 2,804
عدد النقاط : 14

armia1987 غير متواجد حالياً

افتراضي رد: غريبه قوي

كُتب : [ 08-11-2009 - 08:07 AM ]


تخيلى فعلا المثل اللى بيقول الواحد يشوف بلوة غيره تهون عليه بلوته الفكرة مش كده انتى ليه مش مقتنعة بالموضوع ده هل تفتكرى ربنا بيعمل اى اى حاجة حتى لو كان الطائر اللى فى السماء يقع بدون حساب اسمحيلى ارد عليكى واقل ببساطة شديدة

لكل شى تحت السموات وقت


ولا انتا مش معايا يا عمو ايموند


بياناتي
 رقم المشاركة : ( 10 )
sonofgod
ارثوذكسي جديد
رقم العضوية : 42486
تاريخ التسجيل : Dec 2008
مكان الإقامة :
عدد المشاركات : 12
عدد النقاط : 12

sonofgod غير متواجد حالياً

افتراضي رد: غريبه قوي

كُتب : [ 08-17-2009 - 11:24 PM ]


انا حالياً بمر بنفسس ظروفك و باحزن و باكتئب و لكن واث تماماً ان الله الذى خلقنى على صورته و مثاله لن يتركنى هو عايز يعلمنى الصبر ............يمكن ، عايز يخلينى اتخلص من بعض الافكار عن الزواج و الشكليات المرتبطة به .........يمكن ، عايز يقربنى منه اكثر من خلال لصلاة و الدموع ............... يمكن ، عايز يخلينى ارمى كل اتكالى عليه ...........يمكن ، عايز يقولى فى النهاية انا بحبك و ازاى يا عبيط تصدق انى نسيتك ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ هو مش انا اللى نزلت من سماء مجدى و فديتك و اتحملت كل الالام من اجللك .......................... و فى الاخر تصدق انى نسيتك .ازاااااااااى؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ده انا اللى نقشتك على كفى .



موضوع مغلق

مواقع النشر (المفضلة)

أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع تقييم هذا الموضوع
تقييم هذا الموضوع:

تعليمات المشاركة
تستطيع إضافة مواضيع جديدة
تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة

الانتقال السريع

المواضيع المتشابهه
الموضوع كاتب الموضوع المنتدى مشاركات آخر مشاركة
حاسسنى غريبه حنين سنين القسم الادبي 8 04-29-2013 04:58 PM
صور غريبه جدت تكسير و طحن سيارات زيرو Rss مواضيع منقولة من مواقع اخرى بخدمة Rss 0 12-29-2010 06:10 PM
الناى الحزين عام 2021 ( حاجه غريبه !!!؟؟) الناى الحزين صورة وتعليق 41 11-12-2009 04:59 PM
مش غريبة عماد حسنى القسم الادبي 47 01-09-2009 01:32 AM
فعلا غريبه !!!!!! بنت الراعي التأملات الروحية والخواطر الفكرية 7 11-22-2008 02:21 AM

Rss  Rss 2.0 Html  Xml Sitemap SiteMap Info-SiteMap Map Tags Forums Map Site Map


الساعة الآن 02:12 AM.