ابتسامة مزيفة…
نفسى اسالك يا ابتسامة سؤال
لية انتى دايما ماشية عكس الحال
مرة تيجى و مرة تمشى و كانك وخداها مجال
نفسى اعرف لما ببتسم بيبقى دة معناكى
ولا ليكى معنى اكبر ميعرفوش حد سواكى
حاسة دايما ان فى سر جواكى
ممكن اعرفة بس لو فعلا بقيت وياكى
انا لو علطول معاكى او عايشاكى
كنت هبقى اكيد فهماكى
انا كنت حاسة انى مجرباكى
بس طلعتى احساس كبير
بالنسبالى سر فى بير
مسيرى هعرف انتى حلوة اد اية
لانك مش سنة بتبان لما بسمع نكتة
فى ابتسامة حنان
طالعة من قلب الانسان
فيلا لما تبتسم شوف و قولى
بيبقى قلبك فرحان
ولا ابتسامة فيها الخيانة و مافيهاش امان
و لما تبقى مبسوط
و تضحك باعلى صوت
تقدر تقلى هى بتبقى فين
و لية مبيبقالهاش وجود
الفرق بينكو بين ضحكتى
ان الضحكة هى فرحتى
و انتى ياما اخدعت فيكى
لان سهل الانسان يلاقيكى
بس صعب يعرف معانيكى
و ان كنتى فعلا من القلب ولا مزيفة
و ان كنتى من نظرة حب ولا زائفة
بس طلبى متخدعنيش
و لو مش من القلب ياريت متجيش
و سواء عرفتى او معرفتيش
هدفى اية من كلامى
اعرفى ان مسيرى فعلا اجربك
و احس بيكى يوم سلامى
يارب تكون عجبتكم مستنية ردودكم
