تذكرنــي
التسجيل التعليمـــات التقويم البحث مشاركات اليوم اجعل كافة الأقسام مقروءة
يمكنك البحث فى الموقع للوصول السريع لما تريد



القسم الادبي لمن يهوى الشعر والنثر وكتابة القصص والتاليف

مشاهدة صفحة طباعة الموضوع مشاهدة صفحة طباعة الموضوع أرسل هذا الموضوع إلى صديق أرسل هذا الموضوع إلى صديق


اضافة رد

 
أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع

بياناتي
 رقم المشاركة : ( 21 )
nermos1982
ارثوذكسي ذهبي
رقم العضوية : 394
تاريخ التسجيل : May 2007
مكان الإقامة :
عدد المشاركات : 8,638
عدد النقاط : 18

nermos1982 غير متواجد حالياً

افتراضي رد: حالتك أيه ( بقلم الاعضاء )

كُتب : [ 06-19-2010 - 09:33 PM ]


اقتباس
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عماد حسنى مشاهدة المشاركة
الحل عند ربنا وفى تغير حياتنا اللى عايز حل يحاول يحل جوه منه الاول ان قدر يحل اللى جواه هاتفرق كتير



ربنا معاكى يا نرمين وبعدين يمكن يكون كلام رافت صح حد عارف راجعى نفسك وشوفى كده

الحل من عندك يارب بقى . وبعدين انت كمان يا عماد مع رافت؟ ياخسارة يابلد حتى عماد اخويا واقف فى صف رافت على حسابى اهى اهى اهى عاااااااااااااااااااااااا

رد مع إقتباس
Sponsored Links
بياناتي
 رقم المشاركة : ( 22 )
bisho03
BishoOoOoOo
رقم العضوية : 6162
تاريخ التسجيل : Nov 2007
مكان الإقامة : In my own World
عدد المشاركات : 397
عدد النقاط : 10

bisho03 غير متواجد حالياً

افتراضي رد: حالتك أيه ( بقلم الاعضاء )

كُتب : [ 06-20-2010 - 03:32 AM ]


انا هحكى عن حاجه
جوه ناس كتير
ناس مش عارفة هى ايه بالظبط
ومع مين بالظبط
بعيد عن ربنا.. فى الغلط
لكن رغم ده
لساهم عايشين مظهر اولاده

.......
قالو ان انا عايش معاك .. وملامحى لسه مبيناك ..
صورتك فى وشى بتبسم حتى فى جروحى
قالو ان فيا قبول عجيب .. شايفين على وشى الصليب
وفى كل حرف بتترسم .. كلمة مسيحى...
.........
وانا جوه منى ضلمة عارف شكلها .. عمال برنم حاجه بس حفظتها
عنك بعيد وف بعدى عمرى مابكتفى .. فاتر لهيبى .. ونارى بارده فى قلبها


قالو ان انا قدوة ومثال .. وانى فى ايمانى ماليش مثال
ولا حد شاف حمل الجبل فوق كتافى زايد
قالو ان انا ابن المسيح .. صادق وطبعى كتير مريح
ولا حد شاف انى جريح .. عمال بعاند
.........
عايش بمثّل انى وياك وف هنـــا .. وكلامى كله عن مشيئتك انما
شمعة حياتى ياربى منى بتنطفى .. وانا لسه فاكر ان انا زى ما انا
قالوا إن أنا


بيشوى جرجس 15-6-2010

رد مع إقتباس
بياناتي
 رقم المشاركة : ( 23 )
miso
ارثوذكسي برونزى
رقم العضوية : 26250
تاريخ التسجيل : Apr 2008
مكان الإقامة :
عدد المشاركات : 3,025
عدد النقاط : 13

miso غير متواجد حالياً

افتراضي رد: حالتك أيه ( بقلم الاعضاء )

كُتب : [ 06-21-2010 - 09:25 AM ]


عموما شكرا وصدقنى الموضو مش فارق معايا كتير اساساوانا مش شايفة فيه فرق بس الاول كان عناوين على اللى هيدخل يقول حالته والتانية شرحه وانا شرحته لحد ما وفهم قصدى اللى مش فاهمة بقى دى مش مشكلتى بس اللى انا شايفه ان اللى فوق هو اللى تحت بس مفسر وعموما دى اراء وكل واحد حر فرايه


رد مع إقتباس
بياناتي
 رقم المشاركة : ( 24 )
miso
ارثوذكسي برونزى
رقم العضوية : 26250
تاريخ التسجيل : Apr 2008
مكان الإقامة :
عدد المشاركات : 3,025
عدد النقاط : 13

miso غير متواجد حالياً

افتراضي رد: حالتك أيه ( بقلم الاعضاء )

كُتب : [ 06-21-2010 - 09:32 AM ]


بنضحك على نفسنا لاننا عاجبنا الحزن اللى احنا فيه وقولت لو فى حرج وقعدت تعب فيه ومش بتسيبه عمره ما هيلموخلينا نشوف كل اللى هيدخل هيكتب حزنه وبجددددددددددددد محدش هيكتب فرحه ولا ايه الحلو فحياته وادينا مع بعض وهنشوف


رد مع إقتباس
بياناتي
 رقم المشاركة : ( 25 )
عماد حسنى
شاعر المنتدى
رقم العضوية : 624
تاريخ التسجيل : Jun 2007
مكان الإقامة :
عدد المشاركات : 9,092
عدد النقاط : 34

عماد حسنى غير متواجد حالياً

افتراضي رد: حالتك أيه ( بقلم الاعضاء )

كُتب : [ 06-21-2010 - 07:18 PM ]


شكرا يا ميسو كتير لتوضيحك
احنا يهنا راى كل الناس
ويهمنا اللى مش فارق معاه الموضوع اساسا برضه

نورتى الموضوع ومنتظرين مشاركاتك وموضوعاتك الكبيره
ربنا معاكى ويفرح قلبك وحياتك

رد مع إقتباس
بياناتي
 رقم المشاركة : ( 26 )
حنين سنين
ارثوذكسي برونزى
رقم العضوية : 37789
تاريخ التسجيل : Oct 2008
مكان الإقامة :
عدد المشاركات : 3,252
عدد النقاط : 10

حنين سنين غير متواجد حالياً

افتراضي رد: حالتك أيه ( بقلم الاعضاء )

كُتب : [ 06-21-2010 - 07:23 PM ]


ايه يا عمده الموضوع الجامد دا
شوف بقى
حالتى
امممممممممم
طب اقول ايه
هقولك وامرى لله
حالتى زفت ههههههههه عشان ميسو تقولك شوفت يا عماد
لا حقيقى حالتى انى مخدوعه فى صداقه سنين بجد خسااااااااااااااااااااره
مش عارفه اقول اكتر من كدا لحسن انكد عليكم


رد مع إقتباس
بياناتي
 رقم المشاركة : ( 27 )
عماد حسنى
شاعر المنتدى
رقم العضوية : 624
تاريخ التسجيل : Jun 2007
مكان الإقامة :
عدد المشاركات : 9,092
عدد النقاط : 34

عماد حسنى غير متواجد حالياً

افتراضي رد: حالتك أيه ( بقلم الاعضاء )

كُتب : [ 06-21-2010 - 07:34 PM ]


اقتباس
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة حنين سنين مشاهدة المشاركة
ايه يا عمده الموضوع الجامد دا

اقتباس
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة حنين سنين مشاهدة المشاركة

شوف بقى
حالتى
امممممممممم
طب اقول ايه
هقولك وامرى لله
حالتى زفت ههههههههه عشان ميسو تقولك شوفت يا عماد
لا حقيقى حالتى انى مخدوعه فى صداقه سنين بجد خسااااااااااااااااااااره
مش عارفه اقول اكتر من كدا لحسن انكد عليكم


بصى يا هنا هدف الموضوع كله او فكرته كانت بسبب حالتى انا
كل ما افكر فى حالتى احس انى انا مختلف او بدور وبجرى على الحزن مع انى العكس تماما وعندى ثقه فى ربنا ملهاش حدود
وكتير بيفسر موضوعاتى بفكره الخاص وكتير فسر الموضوع ده كمان بفكره الخاص
لكن المقصود من الموضوع انى اعرف حاله مراد ومراد يعرف حاله رافت ورافت يعرف حاله عماد وهكذا ويمكن لما نعرف حالات بعض نهدى شويه
او نعرف اننا كلنا بنمر بالحالات دى ونكون عزاء لبعض
او زى ما المثل بيقول اللى يشوف مصيبه غيره تهون عليه مصيبته او بلوته ماعلينا

وعكس ما قالت ميسو ايه المانع اننا نلاقى حد بيقول انه فرحان ومبسوط وسعيد
ميسو قالت مش هتلاقى حد يقولك كده
طيب هى نفسها ماقلتش كده ليه على نفسها مادم شايفه كده
لو هى فرحانه بدال ماكانت دخلت تنقد الموضوع وبدال ماكانت تدخل تانى مره تقول الموضوع مش مهم اساسا عندى
كانت قالت حالتها انها فرحانه كانت اديت امل لاى حد تعبان

طبعا انا موافق ميسو الرأى لكن ضد الطريقه ما علينا

الموضوع مفتوح للحوار

اما حاله حضرتك يا فندم
فطبيعى نلاقى كده فى الدنيا اصل مش هانتعلم ببلاش
الاهم اننا نكون اتعلمنا
وبلاش زفت دى تانى عشان ماتتعبكيش اكتر ممكن طولى طين تمشى اكتر من زفت

ربنا يبدل اللحال يا هنا ويخلق من حال لاحسن حال وتبقى دنيتك كلها فرحه وهنا مع اجمل اخ ليا ولينا كلنا

رد مع إقتباس
بياناتي
 رقم المشاركة : ( 28 )
حنين سنين
ارثوذكسي برونزى
رقم العضوية : 37789
تاريخ التسجيل : Oct 2008
مكان الإقامة :
عدد المشاركات : 3,252
عدد النقاط : 10

حنين سنين غير متواجد حالياً

افتراضي رد: حالتك أيه ( بقلم الاعضاء )

كُتب : [ 06-21-2010 - 07:38 PM ]


وبلاش زفت دى تانى عشان ماتتعبكيش اكتر ممكن طولى طين تمشى اكتر من زفت
هههههههههههههههههههههههه
ههههههههههههه
خلاص متزعلش بلاش زفت خليهاااااااااا طين
ميرسى يا عمده لموضوعك لانه بجد حسسنى اد ايه انا قريبه من كل اللى ردوا وفعلا قدرت ان حواليا كتير تعابى محتاجين نبقى جنب بعض ونهون على بعض ربنا يفرح قلبك يا عماد

رد مع إقتباس
بياناتي
 رقم المشاركة : ( 29 )
عماد حسنى
شاعر المنتدى
رقم العضوية : 624
تاريخ التسجيل : Jun 2007
مكان الإقامة :
عدد المشاركات : 9,092
عدد النقاط : 34

عماد حسنى غير متواجد حالياً

افتراضي رد: حالتك أيه ( بقلم الاعضاء )

كُتب : [ 06-21-2010 - 07:47 PM ]


اقتباس
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة حنين سنين مشاهدة المشاركة
وبلاش زفت دى تانى عشان ماتتعبكيش اكتر ممكن طولى طين تمشى اكتر من زفت

هههههههههههههههههههههههه
ههههههههههههه
خلاص متزعلش بلاش زفت خليهاااااااااا طين

ميرسى يا عمده لموضوعك لانه بجد حسسنى اد ايه انا قريبه من كل اللى ردوا وفعلا قدرت ان حواليا كتير تعابى محتاجين نبقى جنب بعض ونهون على بعض ربنا يفرح قلبك يا عماد
انتى قولتى اللى قولته وبحاول يوصل للناس بجد دى كانت فكرتى من اول الموضوع
شكرا يا هنا بجد على دخولك ومشاركتك وشرحك لهدف الموضوع بسهوله اكتر منى

رد مع إقتباس
بياناتي
 رقم المشاركة : ( 30 )
emmmy
ارثوذكسي ذهبي
رقم العضوية : 49304
تاريخ التسجيل : Feb 2009
مكان الإقامة :
عدد المشاركات : 7,158
عدد النقاط : 31

emmmy غير متواجد حالياً

افتراضي رد: حالتك أيه ( بقلم الاعضاء )

كُتب : [ 06-21-2010 - 08:30 PM ]


وبلاش زفت دى تانى عشان ماتتعبكيش اكتر ممكن طولى طين تمشى اكتر من زفت
هههههههههههههه
تصدق فعلا بديل حلو تفرق برضوا اسمعى كلامة يا هنا وانتى هكسبى
على فكرة مرسى لتوضيح قصد ريم مرسى للموضوع كلة يا عماد
وانا جماعة حالتى النهاردة مبسوطة جدا وفرحانة جدا اشكر ربنا طبعا
علشان عماد قال دة ممكن يبعث المل لحد تعبان او متضايق
مرسى يا عماد


رد مع إقتباس

اضافة رد

مواقع النشر (المفضلة)

الكلمات الدلالية (Tags)
بقلم, حالتك, الاعضاء, أيه

أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع

تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة

الانتقال السريع

المواضيع المتشابهه
الموضوع كاتب الموضوع المنتدى مشاركات آخر مشاركة
الموضوع الرئسي لوضع جميع الكتب الملخصة بقلم الاعضاء الرب يباركم ماروجيرافك مكتبة الكتب 15 10-31-2011 08:07 PM
محاكمة مشرف اشرف وليم المنتدى العام 10 10-10-2010 09:24 PM
محاكمة مشرف kokylove الضحك والفرفشة 5 04-29-2009 06:21 PM
محاكمه مشرف منتدى وردة حزينة المنتدى العام 19 02-16-2009 10:09 PM

Rss  Rss 2.0 Html  Xml Sitemap SiteMap Info-SiteMap Map Tags Forums Map Site Map


الساعة الآن 01:42 AM.