تذكرنــي
التسجيل التعليمـــات التقويم البحث مشاركات اليوم اجعل كافة الأقسام مقروءة
يمكنك البحث فى الموقع للوصول السريع لما تريد

حوار من الاعماق

منتدى مفتوح للحوار مع الزوار والاعضاء فى كل شيء دون تسجيل بالموقع حتى لا يكون به اى احراج لاى شخص ودون التعرف على شخصيته اتكلم من القلب وخرج كل ما بداخلك † من غير ما تقول انت مين هاكون معاك امين †

مشاهدة صفحة طباعة الموضوع مشاهدة صفحة طباعة الموضوع أرسل هذا الموضوع إلى صديق أرسل هذا الموضوع إلى صديق

مصيبة كبيرة

انا فى مشكلة كبيرة جدا وهى ......... انا فى اتنين اصحابى واصحابى دول يبقوا قرايب بس

موضوع مغلق

أدوات الموضوع التقييم: تقييم الموضوع: 3 تصويتات, المعدل 5.00. انواع عرض الموضوع

اسير الحب
ارثوذكسي جديد
اسير الحب غير متواجد حالياً

RG6 مصيبة كبيرة

كُتب : [ 04-11-2009 - 07:00 PM ]

انا فى مشكلة كبيرة جدا وهى ......... انا فى اتنين اصحابى واصحابى دول يبقوا قرايب بس من بعيد شوية المهم ان واحد منهم المفرود انو هيتجوز قريب جدا فأخت صاحبى التانى واحت قالت لللى شخص اللى هيتجوز انو المفرود انهم قرايب وغير ان اخوها صاحبه المهم راحت كلمته واديتله صورتها والموضوع احول معاها انها كلمته فى التليفون وقالته سيب البنت اللى انتى خطبها وتعالى اخطبنىى من اهلى وطبعا اخوها ميعرفش وانا لما عرفت من صاحبى انو البنت دى عملت كدة قلتله سيبك منها قالى لا هعيش وقتى معاها وكدة وهو مش راضى يسبها
ولما قلتله ان لو اخوها عرف هيزعل منك وهيحصل مشاكل بينكوا قالى سيبك وانا لحد الوقتى عايز احل المشكلة دى عشان حاسس ان كدة حرام عليا لو سكت بس فى نفس الوقت لو اتكلمت هيحصل مشاكل كبيرة جدا جدا جدا ياريت تردوا عليا وربنا يعوض تعب محبتكم

Sponsored Links
بياناتي
تونى كويك
ارثوذكسي مكافح

تونى كويك غير متواجد حالياً

افتراضي رد: مصيبة كبيرة

كُتب : [ 04-12-2009 - 12:18 AM ]

اغلع نفسك من الموضوع ده
دلعب عيال وشغل مراهقة
حاول عدم التدخل

بياناتي
marcos sadek
ارثوذكسي بداء يشتغل

marcos sadek غير متواجد حالياً

كُتب : [ 04-14-2009 - 08:20 AM ]

عزيزي صاحب المش مشكلة بكل بساطة عرف البنت دي ان انت عارف الموضوع وانصحها بأن تعدل عنه وان لم تطيعك فعليك بأبلاغ مرشد روحي لها ليرشدها والرب معك

بياناتي
philolover
ارثوذكسي متقدم

philolover غير متواجد حالياً

كُتب : [ 04-14-2009 - 11:53 AM ]

اقتباس
عزيزي صاحب المش مشكلة بكل بساطة عرف البنت دي ان انت عارف الموضوع وانصحها بأن تعدل عنه وان لم تطيعك فعليك بأبلاغ مرشد روحي لها ليرشدها والرب معك
اه بالظبط زي ما قا الاخ هنا او انك لو تعرف اب اعترافها واعترافه تبلغهم
لان حاجه زي دي لازم يتبلغ بيها
وعلشان كمان تبقي عملت اللي عليك قدام ربنا
دي نصيحتي الشخصيه ليك

قديم 04-14-2009, 08:01 PM
lyjg0413
هذه الرسالة حذفت بواسطة IO-Mena.
بياناتي
dodo 26
ارثوذكسي جديد

dodo 26 غير متواجد حالياً

كُتب : [ 04-29-2009 - 01:03 AM ]

انا مستغربه من الكلام ده معقول في بنات مسيحيات كده والاغرب انه ممكن فعلا يسيب خطيبته عشان البنت دي . انت ممكن تقول لزميلك سيب البنت دي مش عشان اخوها انه صاحبه مع اني السبب ده لوحده كفايه ولكن عشان دي بنت المسيح ولو هيه مش امينه علي نفسها لازم هوه يكون امين علي بنت المسيح اللي ممكن بنته تتحط في نفس الموقف

بياناتي
مريان نادى
ارثوذكسي جديد

مريان نادى غير متواجد حالياً

كُتب : [ 05-22-2009 - 12:16 PM ]

لازم تدخل فى الموضوع وتحاول تحله لان ممكن الوضع يتطور اكتر من كده حط نفسك مكان اخوها وعلى فكره اكيد لو اخوها عرف انك عارف ومقلتش اكيد هايزعل اكتر لو فى معرفه بينك وبينها قول لو مفيش بلاش تقول لان ممكن تغير الكلام طلاما اتجرات وعملت كده فتوقع منها اى شىء او قول لاب اعترافها افضل لكن ماتسكتش*** من يعرف ان يعمل حسنا ولم يعمل فتلك خطيه له

بياناتي
bolboladra
ارثوذكسي متقدم

bolboladra غير متواجد حالياً

كُتب : [ 05-22-2009 - 11:24 PM ]

كلم اب اعترافك واخذ مشورته ويمكن يقولها بطرقته

الرب يقف معهم وبعد عدو الخير عنهم

بياناتي
samerco75
ارثوذكسي متألق

samerco75 غير متواجد حالياً

كُتب : [ 05-23-2009 - 08:34 AM ]

ولو انت مكانة ؟
مش تلاقى حد يحذرك!!!!!!
يوحنا المعمدان عمل ايه؟

بياناتي
mannoon
ارثوذكسي جديد

mannoon غير متواجد حالياً

كُتب : [ 05-23-2009 - 09:38 AM ]

كل شئ جايز الزمن دة البنات ملاقياش جواز ودلوقتى الكل عاوز يتجوز قبل ما يفوتة القطر ...................ز

بس دية ظاهرة غريبة من البنات والاغرب من كدة ان فى بنات بتعمل اى طريقة لاصطياد الشاب ....لان دلوقتى الحال بقى صعب على الشبابمن جهة البطالة وعدم الزواج ..... والاهل دلوقتى بيرضوا باى شاب .. يعنى الخلاصة عاوزين يخلصوا من البت لاحسن تعنس .. والبت ما قدمهاش غير الزواج من اى حد ...............

ربنا يصلح الحال ....... وبس ليا رجاء من الادارة المفروض نعمل موضوع نتكلم فية بجرأة بين البنات والاولاد .......

وناقش فية هل البنات يرضوا باى حد ؟؟وهل الاولاد يتقدموا ومعهمش اى شئ جاهز ؟؟؟؟؟ واسئلة كثيرة قوى ؟؟؟؟؟؟؟؟ لازم ننقشها وبكل صراحة

وتقبلوا رأيى....

بياناتي
–•(مشتاق اليك يا الهى)•–
ارثوذكسي شغال

–•(مشتاق اليك يا الهى)•– غير متواجد حالياً

كُتب : [ 05-23-2009 - 10:42 AM ]

النخوه تلك هى المشكله
عزيزى اسير الحب
صاحبك دى ليس لديه نخوه ولا اى رجوله وياريت تجيبه هو اللى يقراء وبأكد عليك ياريت اللى يقراءالكلمتين دول لاعلى يتعظ ويعرف قد ايه غلط فى حق غيره وفى حق نفسه ايضاً تعال كده نحسبها مع بعض انت بتقول فى كلامك انه خاطب فاهل يا ترى بيحب خطبته دى ولا عاوز يعيش معاها وقته زى ما هو قالك على اخت صاحبك لدرجادى عندك وقت كتير مش عارف تقضيه فى ايه لدرجادى حياتك على الارض رخيصه وعاوز تقضيها فى الخطيه. والاخلاص اين هو الاخلاص لخطتبك ، ياراجل انت مش حاسس ان اخت صاحبك دى اختك برضوا ، دى من كلام صاحبك بيقول ان انتوا قرايب بزمتك انت مش مكسوف على دمك وواحد غريب هو اللى بيقولك الكلام ده ، اللى اقدر اقولواارجع تانى لربنا شوف انت غلط فيه كام مره بعملتك دى ولو عاوز تعرف اهمهم اقولك الخيانه ومنعى الخيانه كبير قوى خنت خطبتك وخنت قريبك اللى هو صاحبك وخنت اعز الناس ليك ربنا صدقنى مفيش انسان معصوم من الخطيه بس المشكله انه لو دام فيها عقوبتها هيكون اشد من انه فكرة فيها فى البدايه هيبقى موقفك ايه لما واحد يجى ويقول دى فلان اللى خاطب فلانه ماشى مع اخت صاحبه ولما سالنا قال لا انا بعيش يومين مع اخت صاحبى اللى هو قريبى من بعيد ، تصورها انت كده صغيره دى؟؟؟ طيبب بلاش الناس هتعمل ايه يوم الدينونه يوم ما الملاك يفتح سفر الحياه ويلاقى اانت عملت كده موقفك ايه قدام ربنا ، هتبقى دى كمان صغيره فى نظرك ؟؟؟
عزيزى اسير الحب
مش هقدر اقولك اعمل حاجه اكتر من انك تصلى ليهم وتقوله يارب اقف ووقف اى خطيه لانك انت يا رب اللى بتقول فى يوحنا +( لانكم بدوني لا تقدرون ان تفعلوا شيئا )+ ( يو 15 : 5)
فعلاً يارب بدونك احنا منقدرش نعمل حاجه اقف انت وثبتنا وخلينا نقول الصح للناس خلى روحك المقدسه يتكلم على لسنا علشان مش نقول شئ غلط
وربنا يقف معاك وحاول روح للبنت دى وفهمها ان نصبها جاى قريب متستعجلش عليه لانها لو استعجلت هيكون نصبها هلاك يبقى بلاش تخسر ابديتها واتخسر دنيتها ، وهى تضمن منين مش ممكن صاحبك دى ممكن يكون سبب تعستها بعد كده خلى ربنا هو اللى يختار مش هى لانه فى الانجيل مرقس فالذي جمعه الله لا يفرقه انسان (مر 10 : 9) حد يكره ان ربنا هو اللى يختار لينا النصيب فكرى شويه فى الكلام ده يمكن تبقى حكيمه اكتر من كده
ياريت تعجل فى الموضوع ده لانه لازم يتخذ موقف فيه علشان مش يذيد اكتر من كده

صلوا من اجل ضعفى

موضوع مغلق