تذكرنــي
التسجيل التعليمـــات التقويم مشاركات اليوم البحث
يمكنك البحث فى الموقع للوصول السريع لما تريد

القصص النصية هنا هتلاقى قصص جميلة نصية وممكن تكون مواضيع حلوة ونتعلم منها الكثير والكثير

مشاهدة صفحة طباعة الموضوع مشاهدة صفحة طباعة الموضوع أرسل هذا الموضوع إلى صديق أرسل هذا الموضوع إلى صديق

حكايات فركوك (1)

ده قصة من تاليفى و هى عبارة عن مسابقة تحاول انك تفهم القصة و بعدها تدور عن اقرب ايه ليها ف5ى الاصحاح و اتمنى تعجبكم و لو عجبتكم انا هاتكب

اضافة رد

الصورة الرمزية بيلاجية
بيلاجية
ارثوذكسي شغال
بيلاجية غير متواجد حالياً

RG6 حكايات فركوك (1)

كُتب : [ 05-25-2009 - 06:43 PM ]

ده قصة من تاليفى و هى عبارة عن مسابقة تحاول انك تفهم القصة و بعدها تدور عن اقرب ايه ليها ف5ى الاصحاح و اتمنى تعجبكم و لو عجبتكم انا هاتكب حلقات جديدة و انزلها ..... يلا اقرواء القصة و قولو الايه.

اه يوم جميل خالص . ايه ده دا انا اتاخرت خالص على الشغل لسة قدامى 4 (مينيو فنتوا ثانية) علشان البيت يتحرك و يوصل المكتب . انا مش عارف ايه التاخر ده . المفروض المكتب هو الى يجى مش انا الى اروحلة .
استنوا استنوا انا شايف ناس بتضحك و هى بتقراء و بتقول ايه الهبل ده....................... اه فهمت اصل انتم مش عرفين انا مين . اعرفكم بنفسى عقبال ما اوصل المكتب انا اسمى الاستاذ (فركوك) و احنا دلوقتى سنة 2225 و طبعا انتم مستغربين من 4 (مينيو فنتوا ثانية )انا هاحكلكم الحكايه انتم فى زمانكم كان فى واحد اسمة احمد زويل اكتشف الفنتوا ثانية احنا بقى سنة 2100 العام الجليل (روبابكيا) اكتشف (المينو فنتوا ثانيه). عرافتوا بقى انتم قد ايه متاخرين . يلا مش مهم . المهم دلوقتى انا مش لاقى (الفنسوا) بتاع المكتب . ها هنضحك تانى (الفنسوا) ده عبارة عن نظارة تشبه المفتاح بتاعكم انت تلبس النظارة و تبص للمكتب ينفتح . اه الحمد لله لقيته. و اخيرا برضة وصلت المكتب اصل احنا مفيش عندنا عربيات احنا كل واحد فينا ساكن فى بيت و ليه حجرة مخصوصة ليه فيدوس على الزرار و يمشى بيها زى العربية بالظبط . طيب انا وصلت المكتب اشفكم فى البيت سلام . ( و بعد حوالى ساعة رج الاستاذ فركوك ) ياه ساعة بحالها شغل دا انا تعبت خالص ما بين المكاتب يلا مش مشكلة . ايامكم كانوا بيشتغلوا 5 ساعات مش عارف ازاى . المهم حصل النهارة موقف تحفة احكلكم عليه . الاستاذ( جيم) كان ماسك الاستاذة (هاى) و قاعد يزعق فيها علشان الست هانم مش شايفه شغلها كويس و بالرغم من انه حذرها كتير لكن هى برضه مش سامعة الكلام . مرة الاستاذ (جيم )كان مشترى جهاز (ايرو ) زى جهاز الكمبيوتر بتاعكم بس احدث بكتير المهم قالها يا استاذة مالكيش دعوة بالجهاز لكن هى ماسمعتش الكلام و لعبت فى الجهاز و بوظته اكتر من مرة رغم تحذيرة ليها و فى النهاية اخر ما زهق منها قالها انا هاخصم من مرتبك و مش هاديكى (سيروز) يعنى حوافز و مكافات و قالها كل ده بسبب عدم احترامك لتحذيرى و تكرارك للغلط و انت مش بتتعلمى من اخطائك ابدا ...... الموقف ده بيفكرنى بايه فى الكتاب المقدس سفر ارمياء الاصحاح 30 بس مش فاكر الايه ممكن حد يقولى الايه ايه.؟؟؟؟؟؟

رد مع إقتباس
Sponsored Links
بياناتي
miro_rook
ارثوذكسي فضى

miro_rook غير متواجد حالياً

افتراضي رد: حكايات فركوك (1)

كُتب : [ 05-26-2009 - 12:33 AM ]

اولا ميرسي بيلاجيه علي القصه الرائعه ديه وفكره جديده خالص
خلتني اقر الاصحاح اكتر من مره علشان اطلاع الايه بس مش متاكد منها
الايه
(قد نسيك كل محبيك؟ اياكك لم يطلبوا الاني ضربتك ضربه عدو تأديب قاس الان اثمك قد كثر وخطاياك تعاظمت)(ارميا30/14)
ربنا يعوض تعب محبتك

رد مع إقتباس
بياناتي
بيلاجية
ارثوذكسي شغال

بيلاجية غير متواجد حالياً

افتراضي رد: حكايات فركوك (1)

كُتب : [ 05-26-2009 - 12:04 PM ]

اولا ميرسى على كلامك الجميل
ثانيا مش هاقول صح ولا غلط لما نشوف الاعضاء الباقين
ميرسى على مرورك

رد مع إقتباس