تذكرنــي
التسجيل التعليمـــات التقويم مشاركات اليوم البحث
يمكنك البحث فى الموقع للوصول السريع لما تريد

الموضوعات الشبابية يتكلم الكثير والكثير عن الشباب وحياتهم فى كل الاعمار

مشاهدة صفحة طباعة الموضوع مشاهدة صفحة طباعة الموضوع أرسل هذا الموضوع إلى صديق أرسل هذا الموضوع إلى صديق

فقط لمن يريد ان ينسي لفظ شاب

اخي الشاب عاوز تتجوز ابعد عن البنت المتطفلة والمنفسنة والمعقدة واللي لابسة نضارة عااااااوز تحب بلاش عاوز تحب طب عاوز تعرف بنت وبعدين تبقي تحبها بلاش دي ودي وقعت تحت

اضافة رد

الصورة الرمزية كراكيب
كراكيب
ارثوذكسي بارع
كراكيب غير متواجد حالياً

فقط لمن يريد ان ينسي لفظ شاب

كُتب : [ 02-09-2008 - 06:25 PM ]

اخي الشاب عاوز تتجوز ابعد عن البنت المتطفلة والمنفسنة والمعقدة واللي لابسة نضارة
عااااااوز تحب بلاش عاوز تحب طب عاوز تعرف بنت وبعدين تبقي تحبها بلاش دي ودي وقعت تحت ايدك شقة ايجار قديم وبتدور علي بنت الحلال وناوي تتخلي عن كلمة شاب بكل ماتحمله من معان يبقي انصحك تبعد عن الانواع دي من البنات
اولا البنت المتطفلة ودي هتلاقي كلامها كتير وكله طبعا هيبقي عنك فهتسالك اسئلة تبدا من هو عمو (اللي هو باباك) حب طنط (اللي هي مامتك) ازاي لغاية اخوك الصغير شال كام مادة التيرم ده ودي لو اتجوزتها فهتبقي حياتك عبارة عن ورقة اسئلة اجباري ولازم تجاوبها كلها
تاني نوع هو النوع المنفسن والبنت اللي من النوع ده تلاقيها وهي قاعدة جنبك عمالة تبص علي البنات اللي رايحة واللي جاية يمكن كمان اكتر منك انت شخصيا لكن طبعا انت بتبص من منظور وهي بتبص من منظور تاني هتلاقيها مثلا علقت علي طريقة كلامها او طريقة تسريحة شعرها او ان الكوتش بتاعها مش لايق علي البلوزة او انها رفيعة ودي لو اتجوزتها يبقي تضمن انك هتتخانق مع بنت خالتك اللي ياما بعتتلك مسج ع الموبايل او بنت الجيران اللي لسه مجلهاش العدل
النوع التالت المرفوض هو البنت المعقدة ودي عادة هتلاقيها مابتضحكش كتير وجايز كمان متلاقيش معاها موبايل تبعتلها عليه مسج واكيد هتسمع منها الجملة المشهورة (ماينفعش نتقابل ولا تمسك ايدي الا لما نتجوز) طبعا دي لو جازفت واتجوزتها اضمن لك تحديد النسل والشيخوخة المبكرة
اخر نوع من الانواع المرفوضة هو البنت اللي بتلبس نضارة ودي غالبا هتلاقيها خريجة صيدلة او طب او علوم او هندسة او شغالة في مجلس حقوق المراة ودي غالبا مش هتعرف تقولها ولا كلمة حب وطبعا ماتستناش منها اي كلمة من الكلام ده لان معظم كلامها هيكون (انه لجدير بالذكر او اخر الابحاث بتاكد او شفت امبارح برنامج الظل الاحمر) ودي طبعا لو هي رضيت واتجوزتها يبقي ماتحاولش تتباع مسلسل نور الشريف الرمضاني علي دريم او حتي روتانا سينما لكن ممكن قوي تتابع قناة الجزيرة والحرة
اخي الشاب لو لسه عندك نفس للجواز دور علي واحدة مافيهاش ولا صفة من دول لكن طبعا مش هتلاقي

رد مع إقتباس
Sponsored Links
بياناتي
اللة يرعانى
ربنا موجود

اللة يرعانى غير متواجد حالياً

افتراضي رد: فقط لمن يريد ان ينسي لفظ شاب

كُتب : [ 02-10-2008 - 06:15 PM ]

اولا شكرا ليك

بس ياترى اية هى موصفات البنت الى تعجبكو طلما كل دة وبتقول ابعد عن انواع البنات دى دايما بتظلو البنات كلما بنت كويسة ومحترمة لا يوجد بها اى عيب وشكرا ليك

رد مع إقتباس
بياناتي
جوسى
ارثوذكسي برونزى

جوسى غير متواجد حالياً

كُتب : [ 02-10-2008 - 07:58 PM ]

احم احم
ميدو انت زنيت على خراب عشك
مالهم البنات اللى لابسين نضارة يعنى ها
ما انا لابسه نضارة مش معنى كده انى معقده و بصراحه انا مش فيا اى حاجه من اللى قولتهم دووووووووووول
ابعد عن اللى لابسين نضارات احسنلك
ميرسى ليك يا جميل و ربنا معاك و يحافظ عليك و فعلا ايه مواصفات البنت اللى تعجبكوا
و فى انتظار المزيد

رد مع إقتباس
بياناتي
minabobos
ارثوذكسي ذهبي

minabobos غير متواجد حالياً

كُتب : [ 02-10-2008 - 11:55 PM ]

اهم صفه ف البنت انها تكون قريبا من الكنيسه

وميرسى ع الموضوع

رد مع إقتباس
بياناتي
jannis
ارثوذكسي شغال

jannis غير متواجد حالياً

كُتب : [ 02-11-2008 - 12:03 AM ]

ربنا يخليك يا كراكيب وتكركبنا كمان وكمان صدقني انت ظالم البنات مش كل البنات وحش ومش كلهم بردوا حلوين زي ما فيه رجاله حلوين وفيه بردوا وحشين --- ويااااااااااااااااااااااا ااارب تقع مع حد مش من اللي قلت انت عليهم

رد مع إقتباس
بياناتي
جوسى
ارثوذكسي برونزى

جوسى غير متواجد حالياً

كُتب : [ 02-11-2008 - 11:29 AM ]

يارب يقع مع واحده معقده ولابسه نضارة
ههههههههههههههههههههههههه هههه

رد مع إقتباس
بياناتي
Team Work®
ارثوذكسي ذهبي

Team Work® غير متواجد حالياً

كُتب : [ 02-11-2008 - 12:49 PM ]

ههههههههههههههههههههههههه هههههه

لا تعليك يا كراكيب

رد مع إقتباس
بياناتي
yasmin0
ارثوذكسي جديد

yasmin0 غير متواجد حالياً

كُتب : [ 02-11-2008 - 11:27 PM ]

موضوع جميل اوي ... بصراحه المنتدي كله جميل ... يسوع يحافظ عليكم ويبارككم ... وبعدين انا بلبس نضاره ياسي كراكيب ... اعمل فيك ايه انا دلوقتي ؟!! ...

رد مع إقتباس
بياناتي
melanora
ارثوذكسي متألق

melanora غير متواجد حالياً

كُتب : [ 02-11-2008 - 11:40 PM ]

ههههههههههههههههههههههههه ههههه

رد مع إقتباس
بياناتي
قلب يسوع
ارثوذكسي بداء يشتغل

قلب يسوع غير متواجد حالياً

كُتب : [ 02-12-2008 - 12:09 AM ]

يااستاذ كراكيب اولا تحيه ليك على موضوعك
طبعا التحيه مش لانه حلو لا طبعا لكن لان انت تعبت وكتبت وشاركت واحنا لازم نثنى على تعبك
لكن صدقنى بامانه انت متحامل على البنات .. لانه دائما شخصيات الناس تتفاوت سواء فى الرجال او السيدات والكل له هفواته وعيوبه كما ان له ميزاته وايجابياته فليس احد كامل الا الله وحده
كما ان النظاره ليست قياس لنفسيه الفرد ربما هى من دواعى ضعف الابصار وليس كل من يلبسونها مثقفين
ولو وجد المثقف الذى يرتدى نظاره ليس بالضروره ان يكون فكره هكذا حتى وان اثرت عليه كثرة القراءات
وعموما ليس بالضروره ان كل الذين يقراءون كثيرا يرتدونها
انا عايز اقولك ان موضوع الاعتدال ف التفكير ومدى تواضع الفرد ووجوب وجود ايجابيات وميزات تحسب له فى حياته هو فى المقام الاول يرتبط بمدى تمسكه بالهه وارتباطه به ارتباطا ليس شفاهيا ولكن بالعمل وليس بالقول فقط ..بمدى محبتك لالهك وتمسكك به ونظرك لحياته على الارض وتمثلك به فقد كان ربنا يسوع
يجول يصنع خيرا ليس له اين يسند راسه يقول عنه الكتاب هكذا .. ان للكلاب اوجره ولطيور السماء اوكار اما ابن الانسان فليس له اين يسند راسه.. وكان يقضى الليل كله مصليا على جبل الزيتون
عاش الرب على الارض يعطى ويصنع الخير للجميع غير معطيا لنفسه ولا لجسده راحه فى اتعاب واسفار وكرازه وتبشيربه هوا نفسه مخلصا وابا حانيا يصنع الخير للجميع دون مقابل
اذا فعلنا كسيدنا وتمثلنا به هو قادر ان يصلح كل ضعف وكل وهن وكل ضيق داخلنا فاطلبوا من الفخارى الاعظم ان يزيل ويصلح كل ضعف وعجز فى نفوسنا .. وهوا يقول هكذا تعلموا منى لانى وديع ومتواضع القلب ..فهوا الاروع جمالا من بنى البشر
ليكن الرب مع جميعنا

رد مع إقتباس

اضافة رد