تذكرنــي
التسجيل التعليمـــات التقويم البحث مشاركات اليوم اجعل كافة الأقسام مقروءة
يمكنك البحث فى الموقع للوصول السريع لما تريد

حوار من الاعماق

منتدى مفتوح للحوار مع الزوار والاعضاء فى كل شيء دون تسجيل بالموقع حتى لا يكون به اى احراج لاى شخص ودون التعرف على شخصيته اتكلم من القلب وخرج كل ما بداخلك † من غير ما تقول انت مين هاكون معاك امين †

مشاهدة صفحة طباعة الموضوع مشاهدة صفحة طباعة الموضوع أرسل هذا الموضوع إلى صديق أرسل هذا الموضوع إلى صديق

رجاء محبه

انا طالبه مساعدتكم مشكلتى بتبدا انى اتخطبت لواحد كان خاطب قبل كده كذا مره المشكله ان بابا اتوفى السنه دى ومتفقين على الفرح فى شهر 8 وعلشان ينفذوا كلام بابا

اضافة رد

أدوات الموضوع تقييم الموضوع انواع عرض الموضوع

sara0
ارثوذكسي شغال
sara0 غير متواجد حالياً

رجاء محبه

كُتب : [ 04-21-2013 - 10:50 AM ]

انا طالبه مساعدتكم مشكلتى بتبدا انى اتخطبت لواحد كان خاطب قبل كده كذا مره المشكله ان بابا اتوفى السنه دى ومتفقين على الفرح فى شهر 8 وعلشان ينفذوا كلام بابا مفيش اى تاجيل للفرح وققرروا ميعملوش اى حفلات يعنى نروح الكنيسه وبعدين على البيت انا بقا رافضه اى حاجه تتعمل دلوقتى وعايزه موضوعى يتاجل السنه دى تعلقى ببابا مش عارفه افرح خالص وهبقى معاه منافقه وكمان انا مش حاسه باى مشاعر من ناحيته مش عارفه احبه ازاى الانسان الوحيد الى بحبه كان بابا وربنا اخده منى المفروض انى مغيرش لبسى الاسود سنه كامله على بابا هو بيطلب منى انى اغيره اعمل ايه ساعدونى فى حاجات بتبين انه بيحبنى او لا اقولوكوا موقف حصل وانتوا احكموا انا خبرتى قليله فى الحياه الموقف ان طلب اخويا منه انه يكلم عمى علشان بيدا النجار فى اوضه النوم لان انا الى هعملها منفقين على كده لقيته بيقولى اخوكى كل شويه يكلمنى يقولى كلم عمو انا مش هكلم حد ااحنا اختارنا الاوضه وخلاص اخويا كلم مامته علشان تقنعه يكلم النجار لقيته بيقولى الحكايه مش لوى ذراع ومش هكلم حد الاوضه بتاعه بنتكم وعنها ما خلصت ايه رايكوا دا انسان بيحبنى مع العلم اخويا بيكلمه فى حاجه تافهه وهى مكالمه تليفون ولامصلحتى انا وهو انا عايزه رايكوا اكمل مع الانسان دا ولا لا وقولولى كمان اعمل ايه فى موضوع اللبس الى عايزنى اغيره وفرحى الى مش عايزاه دلوقتى

رد مع إقتباس
Sponsored Links
بياناتي
aymonded
ارثوذكسي ذهبي

aymonded غير متواجد حالياً

افتراضي رد: رجاء محبه

كُتب : [ 04-23-2013 - 07:51 AM ]

• أختي العزيزة هذا الموضوع لا يقدر أحد في الدنيا كلها أن يقرره غيرك انتِ فقط لا غير
وبكونك متعلقه بوالدك نفسياً مش مخليكي تنظري للأمور بواقعية، وذكرك هذا الكلام يدل على أنك تبحثين عن أي سبب لكي توقفي به الزواج بأي شكل من الأشكال، ولازم تعرفي أولاً أن حب بابا شيء وحب الرجل اللي سترتبطي به شيء آخر مختلف تماماً عن حب والدك العزيز، ومن رأيي الشخصي أنك تقولي لهم في البيت انك مش هاتقدري دلوقتي على الزواج، فصارحيهم برأيك وكلامك بكل وضوح وشفافية، لأن بدون المصارحة ووضع الرأي لأنك أنتِ من ستتزوجين وليس هم، ستكون حياتك لا تُطاق بالنسبة لكِ وستشعري بالندم في كل لحظة لأنك لن ترى حبه لك حتى لو أظهره وبذل كل طاقته، فصارحيهم في البيت لأنك مش هاتقدري تكملي الآن بسبب أن فكرك مشغول وأنتِ مرتبكة نفسياً وفي اضطراب شديد، فلا تبحثي عن حجج الآن بل تريثي لكي لا تندمي فيما بعد، لأن المستعجل برجليه يُخطأ داماً ... النعمة معك

رد مع إقتباس

اضافة رد