تذكرنــي
التسجيل التعليمـــات التقويم مشاركات اليوم البحث
يمكنك البحث فى الموقع للوصول السريع لما تريد

مشاهدة صفحة طباعة الموضوع مشاهدة صفحة طباعة الموضوع أرسل هذا الموضوع إلى صديق أرسل هذا الموضوع إلى صديق

اضافة رد

بياناتي
فضفضلي
ارثوذكسي شغال

فضفضلي غير متواجد حالياً

افتراضي رد: فضفضلي

كُتب : [ 11-15-2009 - 10:28 PM ]

انا فى حيره وتعبانه ساعدونى
انا بنت وعندى 23 سنه واتخطبت لاانسان بعد قصه حب كبيره وحصلت مشاكل بين عيلته وعيلتى وسيبنى بعض والغريب مع انى بحبه فتحت قلبى مع اول واحد خبط على قلبى واتفقنا على الخطوبه ودخل البيت بس لسه مافيش اى ارتباط رسمى وفى خلال فتره قصيره اوى فوجيئت بنفسى بلبى ليه كل رغباته يعنى مثلا يمسك ايدى يحضنى يوسنى وانا للاسف موقفاه وسايبه نفسى ميش عارفه ليه مع انى طبيبعى اكون لسه متعلقه بخطيبى الاولانى حتى لو بمثل على الانسان الجديد انى بحبه او حتى لمجرد انى عايزه ارتبط والسلام وبعيش نفسى وبعيشه فى حاله حب لان استحاله اكون حبيبت الانسان الجديد ده فى فتره صغيره فاانا خايفه اتخطبله يخاف منى او يفتكرنى انسانه ميش كويسه لانى عطيته حاجات كتير من قبل حتى الخطوبه فااعمل ايه او اصلح للى حصل ده ازى فى فكرته انى رخصت نفسى فى عينه حتى لو هو ماقلهاش وبيفكر فيها بينه وبين نفسه وبرده انا بلوم عليه ازى هو يحبنى ويطلب منى كده هو كده مايبقاش بيحبنى انا ميش عارفه اعمل ايه ساعدونى بنصيحه

رد مع إقتباس
Sponsored Links
بياناتي
اسامة ثروت
ارثوذكسي فضى

اسامة ثروت غير متواجد حالياً

كُتب : [ 11-15-2009 - 11:08 PM ]

اولا اسمحيلى الى انتى عملتية ملوش غير اسم الغباء لسبب واحد هو اعتقادك انك بكدة ممكن توصلى للارتباط عن طريق التنازل ولما فوقتى عارفتى ان دة كان غلط يمكن يكون كلامى صعب لكن بجد هو دة الحقيقة وممكن تحسبيها مع نفسك
وبالنسبة ازى تصلحية فدة صعب لسبب واحد بس هو ان الشباب انانى بالذات فى الحب وتفكيرة ضيق جدا

رد مع إقتباس
بياناتي
mrm29r
ارثوذكسي مكافح

mrm29r غير متواجد حالياً

كُتب : [ 11-15-2009 - 11:21 PM ]

اولا اهلا بيكى وسطينا
حلو انك فوقتى من الخطأ اللى كنتى ماشية فية اللى انتى عملتيه غلط مش تزعلى من ده راى بس احنا دلوقتى لازم نعالج الغلط ده وهو كمان غلط بس "السماء تفرح بخاطى واحد يتوب اكثر من 99 لا يحتاجون الى التوبة "ارجعى لربنا واطلبى منه انه يسامحك على هذه الخطية واقعدى مع خطيبك وقوليله انا اللى عملته معاك ده غلط وانت كمان كنت غلطان لما طلبت منى كده لان العلاقة بنا لاتسمح بهذا فى الوقت الحالى واتفقوا انكوا تروحوا تعترفوا لابونا وسعتها لو خايفة انك تقلى فى نظرة هتكبرى ولو وفقك فعلا على عدم ارتكاب هذه الخطية يبقى هو انسان فعلا محترم ولو لا يبقى هو بيتسلى وابعدى عنه والرب قادر ان يغفر لنا زلاتنا ازاى طلبنا منه المغفرةوربنا معاكى وحفظى على نفسك مهما كانت النتيجة صلى من اجل ضعفى

رد مع إقتباس
بياناتي
تاماف
ارثوذكسي شغال

تاماف غير متواجد حالياً

كُتب : [ 11-15-2009 - 11:46 PM ]

موضوعك هايل يامايكل بجد ربنا يعوضك

رد مع إقتباس
بياناتي
my_life
ارثوذكسي بارع

my_life غير متواجد حالياً

كُتب : [ 11-17-2009 - 04:55 PM ]

السلام لكى اختى المحبوبه فى المسيح
حبيبتى انتى كويس انك فوقتى من الغلط دة قبل ما تحصل حاجه اكبر
واشكرى ربنا انه فوقك فى الوقت المناسب
اول حاجه تروحى لااب اعترافك وقوليله كل حاجه
علشان يرشدك تعملى ايه وتصلحى دة ازاى
ونفذى كلامه بالحرف الواحد
تانى حاجه صلى لربنا ينور طريقك وانه يسامحك
ياجماعه ردودكم دى صعبه عليها هى اه غلطة غلطه كبيرة بس الحمدلله انها جت لحد كدة وان مفيش حاجه تانى حصلت كانت ضاعت فيها يعنى نشكر ربنا انها جت لحد كدة والحمدلله انك فوقتى وانك عرفتى غلطتك
ربنا يكون معاكى ويباركك

رد مع إقتباس
بياناتي
فيفيان عزت
ارثوذكسي بداء يشتغل

فيفيان عزت غير متواجد حالياً

كُتب : [ 11-21-2009 - 02:01 AM ]

السلام ليكى يا عسل انا من راى انك تقعدى مع اب اعترافك وتتكلمى معاه وقبل ما تقعدى مع اب اعترافك تقعدى مع ربنا وتتكلمى معاه زى ما انتى بتتكلمى معانا وقوليله انا بنتك غلط
ميش عارفه اعمل ايه اتصرف وانا واثقه ان ربنا هيتصرف وهيقولك الرد بلسان ابونا
ومتزعليش ربنا رحيم

رد مع إقتباس
بياناتي
nerooo
ارثوذكسي متألق

nerooo غير متواجد حالياً

كُتب : [ 11-21-2009 - 02:18 AM ]

برافو عليك يا مايكـــــــل فكرة حلوة اووووووى وهتساعد ناس كتير والاحلى موضوع الحساب الجديد اللى نقر ندخل بية لو مش حابين نظهر بهويتنا الحقيقية قدام الاعضاء
وانا بوعدك لما هكون مضايق من حاجة هدخل
وهتابع الموضوع بشكل دايم لو حد عايز ارائنا فى حاجة
بشكرك جداااااااااا

رد مع إقتباس
بياناتي
تاماف
ارثوذكسي شغال

تاماف غير متواجد حالياً

كُتب : [ 11-22-2009 - 06:36 PM ]

سلام ومحبه ونعمه وارشاد من رب المجد ليكى ابتى الغاليه شوفى حببتى طبعا اللى حصل انا مش هقول انه مش غلط لا هو غلط بس يتصلح انا من راى كا ام اولا تحاولى بقدر الامكان انك تتهربى من طلبات الانسان التانى بلباقه شديه يعنى حاولى ما تكونوش مع بعض على انفراض لكى لا تكون الفرصه متاحه لحدوث خطا ثانيا حاولى دايماتحضرو مع بعض اجتماعات الشباب لسماع كلمه منفعه ليكى وليه وانتم فى الاجتماع اكتبى فى ورقه توضع امام الاب الكاهن الموضوع من حيث ان الشاب يطلب منك تلك الاشياء لكى يكون رد ابونا من خلال الاجتماع موجه لجميع الحضور باالكنيسه وليس شخص بعينه ومن هنا هتقدرى عندما يطلب منك هذه الاشياء مره تانيه ترفضى بسبب سماعك لكلمه ربنا وبان ده كان غلط دة يا حببتى راى الشخصى وربنا معاكى رحاء محبه طمنينى عليكى

رد مع إقتباس
بياناتي
فضفضلي
ارثوذكسي شغال

فضفضلي غير متواجد حالياً

كُتب : [ 05-24-2010 - 10:40 PM ]

مساء الخير عليكم جميعا
انا عضوة معاكم في المنتدي انا عندي مشكله هي صغيره بس انا للاسف بدأت اتخنق منها معلش هطول عليكم بس لازم تسمعوا الحكايه من الاول
انا مخطوبه لانسان انا بحبه وكان فيه شويه مشاكل في الاول بس الحمد لله كلها اتحلت
وخلاص احنا حددنا ميعاد الفرح وانا مبسوطه بالشخص دا جدا لدرجه اني مش بيعدي عليا يوم غير وانا وهو مع بعض في التليفون بالساعات
اكيد دلوقتي اللي بيقرا بيقول فين المشكله....... المشكله يا اخواتي ان ممكن خلال مكالمه التليفون خطيبي يقولي كلمه بحبك عشرين مره لدرجه اني مبقتش حاسه اذا كان بيقولها باحساسه ولا بيقولها كدا وخلاص .انا خايفه يجيلي فتور من ناحيته وف نفس الوقت مش هقدر اقوله ماتقوليش كدا
ممكن بجد اللي يدخل ويقرا كلامي يقولي اعمل ايه من غير ما اجرحه او ابين له اني متضايقه من حاجه زي كدا.
انا اسفه طولت عليكم
ربنا يبارككم ويحافظ عليكم.

رد مع إقتباس
بياناتي
mrm29r
ارثوذكسي مكافح

mrm29r غير متواجد حالياً

كُتب : [ 05-26-2010 - 05:42 PM ]

اهلا بيكى وسطينا بس احب اقولك من غيرزعل انت مش بتحبية وكون ان كان فى مشاكل فى الاول وانتهت ده صراع كان جواكى انك توافقى ولا لا
وانتهت عشان خلاص اتعودتى علية واصبح جزء من حياتك والدليل على كده انك بتزهقى لما يقولك بحبك
لو بتحبى بجد مش كنتى تزهقى خالص منها بالعكس تكونى فرحانه وعاوزة تسمعيها طول الوقت
دى وجه نظرى

رد مع إقتباس

اضافة رد