تذكرنــي
التسجيل التعليمـــات التقويم مشاركات اليوم البحث
يمكنك البحث فى الموقع للوصول السريع لما تريد

مشاهدة صفحة طباعة الموضوع مشاهدة صفحة طباعة الموضوع أرسل هذا الموضوع إلى صديق أرسل هذا الموضوع إلى صديق

اضافة رد

بياناتي
شنوده جرجس
ارثوذكسي متألق

شنوده جرجس غير متواجد حالياً

Heartcross رد: ارثوذكس مريض بالاحباط

كُتب : [ 08-04-2011 - 12:53 AM ]

اقتباس
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة emmmy مشاهدة المشاركة
لا طبعا يا استاذ شنودة حضرتك مش غلطان
مين قال كدة - انت فهمت قصدى غلط انا كل اللى اقصدة ان ابراهيم فعلا مضغوط بين محبتة للمنتدى ومحبتنا للمنتدى
وبين انة يستمر وهو مش فى ايدة حاجة وبيعمل بقد مقدورتة وبين انة مش عارف يراضى الاعضاء حاسة انة نفسة يسعدهم بس مش فى ايدة حاجة واحنا عمالين كلنا مش حضرتك بس نقولة لأ يا هيما بلاش قفل المنتدى اعمل المستحيل
اؤكد لك صدقنى انة مضغوط بس ضغط من محبتنا مش ضغط بمعنى الضيق
يعنى لو انا عشمانة فيك تعملى حاجة معينة وبطلبها بمحبة وبنوة وانت مش فى ايدك حاجة ومش فى مقدورتك تعملهالى هتحس انى بضغط عليك - دة كل قصدى صدقنى
ومحبتك للمنتدى وغيرتك دة جميل وانا شكرت كل اللى قالوا تعليقات وقلت انا مبسوطة من كلامكم دا انتوا رديتوا فيا الامل من تانى
اشمعنى دى بقى اللى نسيتها ؟؟؟
انت يظهر بس عاوز تعرف معزتك عندى فعملت نفسك زعلان علشان تعرف اد اية انا بحترمك وبعزك مش كدة هههههه
انا اسفة جدا يا افندم على اى حاجة وصلتلك غلط صدقنى مقصدتش حاجة خالص نهائى حقك عليا معلش
ونا مستعدة لأى عقاب كمان لو تحب
مش هارد على كل الكلام اللى قولتيه أمال فين ذكاءك وانتى عارفة معزتك وغلاوتك عندى قد إيه قولت لك قبل كده بأن غلاوتك من غلاوة جينا بنتى أنا كنت بس بعاتبك وعمرى ما أزعل منك أنتى معدنك نقى بدليل طيبة قلبك ربنا يباركك ياإيمى ودايماً تكونى فى فرح وسعادة دائمة ببركة ربنا القادر أن يعطيكى سؤل قلبك

رد مع إقتباس
Sponsored Links
بياناتي
emmmy
ارثوذكسي ذهبي

emmmy غير متواجد حالياً

افتراضي رد: ارثوذكس مريض بالاحباط

كُتب : [ 08-04-2011 - 10:54 AM ]

اقتباس
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة رويس مشاهدة المشاركة
طيب يا هيما لما هو المنتدي معمول باسم الكنيسة الفلانية ليه علي الاقل الكنيسة مش تشارك في مصاريفه؟

والا ايه لزمة ان اسم الكنيسة محطوط علي المنتدي علي الرغم انه مش موقع رسمي للكنيسة ؟

عاش مش شافك يارويس - ازيك
انت بتختفى تختفى تختفى وبعدين تيجى تقول نفس التعليق
بجد انت قلت التعليق دة عشر الاف مرة قبل كدة
وانا قبلك 7 الاف مرة يبقوا 17
ريح نفسك يارويس الكنيسة مش هتساهم فى حاجة لانها مش مستفادة من المنتدى بحاجة ملموسة بالنسبة لهم والكلام دة قالهولى احد الاعضاء المسئولين لانهم عرضوا المشكلة على الكنيسة بالفعل وموصلوش لحاجة يعنى ريح نفسك بقى انت واايمى هههههههه

رد مع إقتباس
بياناتي
aymonded
ارثوذكسي ذهبي

aymonded غير متواجد حالياً

كُتب : [ 08-04-2011 - 11:04 AM ]

وهو لو كانت الكنيسة بتدعم أو حتى الخدام اللي فيها ولو كان بالقليل
ما كان هناك مشكلة في الأساس اللي بنعاني منها الآن !!!
المشكلة أن الموقع اتعمل في الأساس للكنيسة
وحتى لما الأنبا موسى أعطى جايزة للمنتدى
أعطاها باسم الكنيسة على أساس أنه
نشاط ليها وخدمة تعبر عنها
فماذا نفعل يا ترى !!!

رد مع إقتباس
بياناتي
emmmy
ارثوذكسي ذهبي

emmmy غير متواجد حالياً

كُتب : [ 08-04-2011 - 11:25 AM ]

وادى استاذ ايمن كمهالك يا رويس علشان متزعلش يلا هههههه
فى عضو تانى اتمنى يقرا رد رويس ويرد علية مش هذكر اسمة
احتراما لية علشان لو مش حابب يرد يبقى براحتة مبقاش فرضت علية حاجة بس عارف نفسة وعارف انى اقصدة ياريت يدخل يوضح الجزئية دى لو امكن

رد مع إقتباس
بياناتي
ماروجيرافك
ارثوذكسي ذهبي

ماروجيرافك غير متواجد حالياً

كُتب : [ 08-04-2011 - 11:40 AM ]

حاضر يا ايمي العضو حضر بنفسه للرد هههههههه

شوفوا يا جماعه كل الي اقدر اقوله ان الموقع خاص بكل مشرفي واعضائه
اما دور الكنيسة فهو مقتصر علي الدعم المعنوي وليس المادي بمعني ان المنتدي ليس خاص بالكنيسة بصفة رسمية بل بصفة تشرفية والموضوع ده من زمان ومتعارف علي من جهتنا
وعندما تسلم القس ابونا بموا جائزة الموقع كان بصفته راعي المنتدي وليس بصفته كاهن الكنيسة
مع ان الجهة المكرمة لينا علي حد علمها ان الموقع خاص بالكنيسة حتي لما بلغوني بموضوع التكريم كانوا عاوزين يبعتوا دعوه خاصة للكنيسة بس اكتفينا بدعوه خاصة للقس يموا بصفته المسئول عن المنتدي
وعشان ما نكلمش كتير في الموضوع ده ونهدر فكرنا اكثر من الازم نستبعد الكنيسة من الموضوع
الرب يمد ايده
وقريب جدا الرب سيفرح قلوبنا
ولتكن ارادته

رد مع إقتباس
بياناتي
emmmy
ارثوذكسي ذهبي

emmmy غير متواجد حالياً

كُتب : [ 08-04-2011 - 12:07 PM ]

شكرا يا ماريو اشكرك حقيقى انا كنت واثقة من استجابتك
انا بس كان نفسى فى ردك دة علشان نحط النقط على الحروف
اعتقد كدة الامور وضحت يا احبائى وماريو بصفتة مسئول
يبقى كلامة مصدر موثوق فية ويحترم
الصورة وضحت يا رويس !!!
ولا لسة عاوز تتكلم تانى فى موضوع دعم الكنيسة ؟؟؟

رد مع إقتباس
بياناتي
aymonded
ارثوذكسي ذهبي

كُتب : [ 08-04-2011 - 12:24 PM ]

هو من الأفضل نسبنا من الموضوع ده خالص لأنه منتهي من زماااان
وحقيقي أشكرك يا أجمل مارو على استكمال الصورة التي قد تكون غايبة عن كثيرين ويحتاجون للاستفسار
النعمة معك ومع الجميع آمين

رد مع إقتباس
بياناتي
ماروجيرافك
ارثوذكسي ذهبي

ماروجيرافك غير متواجد حالياً

كُتب : [ 08-04-2011 - 02:27 PM ]

انا يا جماعة متابع الموضوع والردود وخاصتنا الخاصة برويس بس كنت مستني اشوف باقي الردود عشان ارد عليهم مرة واحدة
لتكن ارادتك يارب

رد مع إقتباس
بياناتي
شنوده جرجس
ارثوذكسي متألق

شنوده جرجس غير متواجد حالياً

كُتب : [ 08-05-2011 - 01:51 AM ]

آاااااااه

بقولها بمرارة لنفسى ولكل من يهمه الأمر

من الذين يريد إغتيال منتدانا بدلا من تقديم المساعدة لنا

وحتى إذا لم يريدوا المساعدة لماذا لا يتركننا وشأننا

تحت بند ( إعلانات وإحتياجات ) الموجود بالرابط التالى

https://www.orsozox.com/forums/f97/

تلاحظ فى الآونة الأخيرة وبالتحديد منذ وضع أخونا إبراهيم العداد الخاص بالعد التنازلى لغلق منتدانا وحتى قبلها حين علمت بعض المنتديات بالظروف المالية لمنتدانا وإنهالت إعلانات هذه المنتديات الأخرى لسحب أعضاء منتدانا إلى منتدياتهم وكأنهم يريدون الإعلان طرفنا... كنت سأتقبل هذا بفرح عندما كان المنتدى فى رونقه وإزدهاره ولكن الآن بالذات وفى هذه الظروف أنا شخصياً أرى بأن هذا إغتيال سريع لمنتدانا ولا أريد الرد أو التعليق فالمنتدى حقيقة البقية الباقية منه تم تدميرها بواسطة هذه الإعلانات كتبت هذا الموضوع ليكون شاهد أمام الله بينى وبينكم جميعاً والذى أترك له الأمر كليةً وهذه روابط المنتديات المعلن عنها لمن يريد التأكد ومعرفة حقيقته الأمر

WWW.all-ch.com
www.elmalak-tanta.com/vb
http://www.elmaseeh-elahna.com/vb
http://www.maranassa.com
www.alanbamatoas.com
www.chforever.com
http://mar-girgis.info/vb/index.php
http://www.alantony.com/vb/forum.php

وأنا شخصياً من الآن مستمر فى أرثوذكس ولن أتركه قط ولكن لاقدر الله إذا تم غلقه سأبحث عن منتدى آخر أشعر فيه بأناس يعرفون المسيح بالحق وليس بالكلام والشعارات كهذه المنتديات التى تريد أن تنمو وتزدهر على أنقاض منتديات أخرى زى المثل البلدى اللى بيقول ( إن إتخرب بيت أبوك خد منه قالب ) وإحنا كمان بخرب بيتنا علشان نعمر بيت غيرنا وعلى رأى مظهر أبو النجا ( ياحلاوة ) لا أقولها للتهريج والدعابة لأن حالتى النفسية لا تسمح بذلك ولكنى أريد أن أقول لأخونا إبراهيم محبتك وطيبة قلبك فى خدمة المنتديات الأخرى هى اللى وصلتنا لكده ... والنتيجة خراب مالطة أنا الآن تأكدت بأن غالبية الأعضاء الذين تركوا المنتدى لم يتركوه من فراغ إنما لأسباب عديدة أنا ليس فى حل أن أذكرها.. وأخيراً وبإختصار أنا فى غنى عن أى ردود تتسبب فى غضبى ورفع ضغطى يعنى اللى عاوز يتعامل معى بأى رد يتعامل على قدر سنى وذكائى مش يقول الراجل ده عبيط نضحك علية بكلمتين نطيب بيهم خاطره أنا مش عاوز تبرير والسلام أنا عاوز حقائق أو حلول أنا مش ناقص أسبرين أنا كل يوم بأخذ حبايتين علشان القلب .. لأن الموضوع واضح ومش عاوز شرح وحتى لا أشعر بأنى غبى فى نظر من يريد أن يقنعى وهو فى قرارة نفسه مقتنع بما أقول لأن سامحونى لو حسيت برد مش مضبوط سأضطر آسفاً بعدم الرد وإلتزام الصمت . أما لو أى أحد رد على كلامى وقال لى أنا مش عارف أقول إيه أو مش لاقى كلام أقوله سوف أحترمه وأردعليه وأشكره وأضعه فوق رأسى لأنه لم ينافقنى ... والآن أطلب من كل عاقل أن يقرأ ويفكر جيداً يحكم عقله
أخوتى الأحباء آسف جداً على الإطالة

ولسيادتكم جزيل إحترامى وشكرى

التعديل الأخير تم بواسطة شنوده جرجس ; 08-05-2011 الساعة 05:35 AM

رد مع إقتباس
بياناتي
aymonded
ارثوذكسي ذهبي

كُتب : [ 08-05-2011 - 10:04 AM ]

السلام لشخصك المحبوب في الرب
أولاً يا اجمل أب حلو نحترمه ونقدره أشد التقدير أنا أُريدك ان لا تأخذ الأمر على محمل الضيق والحزن والتعب لأن كل الأشياء تعمل معاً للخير للذين يحبون الله، وكل ما يدبره الله لخيرنا جميعاً وبناء حياتنا حتى لو لم نرى ذلك قط ، فصدقني نحن لا نحزن ولا نتضايق مهما ما حدث أو سيحدث إطلاقاً، فياما مرينا بظروف أصعب واشد عنفاً ولكننا لم نهتز أو نكترث مما يحدث إطلاقاً بل بهدوء نُسلم الأمر لله القدوس الحي لأنه يرى وينظر ويعمل لأجل صالحنا وخيرنا وحياتنا الأبدية لأنه يعمل فينا بكل الطرق ليعطينا قوة في الإنسان الباطان مقوياً إيماننا ويشع فينا نصرته ومُعطينا باسمه حياة أبدية لا تزول وزارعاً في قلوبنا سلام دائم بحضوره الرائع والمفرح لنفوسنا جداً ، فلنا أن نفرح لأن أمورنا في يده وحده، ولو تم إغلاق مليون موقع ومنتدى فالرب لنا مُعين وسند دائم لنا فلن يتركنا وسيعمل بكل الطرق لنشر كلمته الحية ويجذب إليه الجميع ، فبنا أو بدوننا سيعمل لأننا لسنا شيئاً لأنه مكتوب : [ إذاً ليس الغارس شيئاً ولا الساقي بل الله الذي ينمي ] (1كو 3 : 7) ، [ والغارس والساقي هما واحد ولكن كل واحد سيأخذ أجرته بحسب تعبه [ (1كو 3 : 8) ...
فلنُصلي أن يتمجد الرب في كل موقع وفي كل مكان ويتمجد اسمه ويتبارك ويعمل في القلوب لكي تعرفه وتحيا له ، ونشكر الله أن هذا الموقع قام بدوره على قدر طاقة من فيه لأجل مجد اسم الرب الذي يفتح ولا أحد يُغلق، ويُغلق ولا أحد يفتح، ولا يسرنا شيء سوى إعلان مشيئته وما يحسن في عينيه يفعل ونحن بين يدية نطيع ونشكر لأجل حبه وعنايته بنا ليلاً ونهاراً ...

المسيح إلهنا القدوس الحي والحاضر معنا بملئ مجده ومجد أبيه والروح القدس يفرح قلبك رافعاً عنك كل ضيق ويهبك فيض دسم النعمة حسب غيرتك ومحبتك لعمل الله الثالوث القدوس الذي له المجد والكرامة إلى الأبد آمين

رد مع إقتباس

اضافة رد