تذكرنــي
التسجيل التعليمـــات التقويم البحث مشاركات اليوم اجعل كافة الأقسام مقروءة
يمكنك البحث فى الموقع للوصول السريع لما تريد

مشاهدة صفحة طباعة الموضوع مشاهدة صفحة طباعة الموضوع أرسل هذا الموضوع إلى صديق أرسل هذا الموضوع إلى صديق

اضافة رد

بياناتي
Dr.PeRO
ارثوذكسي متألق

Dr.PeRO غير متواجد حالياً

افتراضي رد: •√♥ميك منتدى ارثوذكس ♥√•

كُتب : [ 03-28-2011 - 01:44 AM ]

متشكر يا نادر باشا على كلامك الجميل، واحب أقولك ان مواضيعك ناجحة جداا وانا بحب اتابعها وده يعكس حلاوة شخصيتك انت
النعمة معك

رد مع إقتباس
Sponsored Links
بياناتي
elshbah
الــــوتـــر الحــــزيــن: ((

elshbah غير متواجد حالياً

كُتب : [ 03-28-2011 - 01:51 AM ]

ربنا يخليك يا دكتور بيتر دة بس من زوق حضرتك انا اللى بتشرف بحضرتك اما اشوف قلمك الجميل والمثالى ربنا ويبركك يارب

وحضرتك اللى باشا ياباشا

رد مع إقتباس
بياناتي
elshbah

كُتب : [ 03-29-2011 - 12:23 AM ]

بجد ياكيرو احنا استمتعنا معاك جداااا فى البرنامج بس مشبعناش منك بس انت باين عليك زى مقولت بتحب الصمت والصمت لغة العظماء شكرا ليك يا كيرو وبكدا قد انتهيت من الميك وانا بالنيابة عنك وبعد ازنك بسلم الميك

لانسان كلنا بنحبة ونحترمة جداا

حد لسة متعرف علية جديد بس حبنا جدااا وعشنا معا اوقت جميلة

وكمان هوا بجد شخصية جريئة وجزااابة جداا فى كلامة

ياترى مين هوااااا

تعالو نعرف مين

متهيئلى عرفتو

ولا لسة

خلاص هعرفكو مين

هو

(د.بيتر)

ومعاك الميك يا دكتور
واحب اتعرف عليك اكتر وعاوزك بقا تسمعنى
كلامك الجميل

التعديل الأخير تم بواسطة elshbah ; 03-29-2011 الساعة 12:33 AM

رد مع إقتباس
بياناتي
kiro0oalex
♥® مشـرف الميديــا المسيحيـــه ®♥

kiro0oalex غير متواجد حالياً

كُتب : [ 03-29-2011 - 02:23 AM ]

اشكرك اخى الحبيب نادر على اعطائى الفرصه الحلوه ديه
واتكلم معاكم فى ميك ارثوذكس

رد مع إقتباس
بياناتي
elshbah

كُتب : [ 03-29-2011 - 02:40 AM ]

بجد يا كيرو انا اللى اتشرفت بيك جدااا معانا على الميك واسعدت بيك جدااااا ربنا يبركك يارب

رد مع إقتباس
بياناتي
Dr.PeRO
ارثوذكسي متألق

كُتب : [ 03-29-2011 - 02:57 AM ]

+ أولا انا متشكر جداا على المقدمة اللى انا مستاهلهاش خالص، ومتشكر لكلماتك الجميلة، وأخيرا متشكر عشان المايك

+ أحب أبدأ بأنى أعرفكوا عن نفسي، اسمى بيتر موريس، 22 سنة وساكن فى أعز منظقة على قلبى: شــــــبــــرا
+ انا بحب الفن عموما، بس الفن اللى بجد ((اللى مش من ضمنه التمثيل والغنى)) عشان دول فى الأغلب بيبقى الانسان مولود بيهم (وزنة من ربنا يعنى) ومابيكونش ليه دور يذكر فى اخراجهم امام الناس
+ انا هوايتى الموسيقى أولاً (التوزيع الموسيقي) وثانيا الرسم، وثالثاً المونتاج ... وده لأنى مش مختلط كتير مع الناس فلاقى وقت كبير لتنمية الهوايات ديه لتصبح مواهب، وطبعاً غير وقت المذاكرة بحب امارس الهوايات ديه فى حجرتى وبعيداً عن الدوشة والمشاكل .. وبحب منتدى أورثوذكس جداا خاصة بعد ما قفلت الاكونت بتاعى عالفيس بوك لأسباب خاصة. يعنى وقتى كله مقسم بين ربنا - المذاكرة - المنتدى - الهوايات، لحد كمان كام شهرين كده هاكمل تدريب فى الشغل.
+بالنسبة للصحاب، هما قليلين شوية بس اهم شغالين
أحب اتعامل باحترام مع كل الناس، لأن اللى مابيحترمش نفسه مش ممكن يعرف حتى يحاول انه يحترم ربنا !! اكتر حاجة بكرها فى الشباب هى التقليد، الولاد بياخدوا السجاير والمخدرات تقليد (عشان يبقى اسمك راجل)، بيخدوا البلطجة من أفلام الأكشن تقليد (عشان تبقى فتوة فى حتتك ومحدش يديك على قفاك)، بياخدوا الحب تقليد من كل اللى حولهم، يخرجوا من قصة حب ينطوا على بعديها ومابيبطلوش كأن الحب ده قرص حشيش بيدمنوه!!
والبنات، رقم واحد اللبس، مش محتاج اتكلم عنه عشان زهقت .. مجاراة للموضه التعبانة، وفراااغ ونقص عميق فى الشخصية .. حتى اصبح اللى بيحترم نفسه فى اللبس وبالذات من البنات بيبصوله وكأنه من كوكب آخر !!! انا مش عارف ايه هايجرى لو اللبس وسع شوية عشان يدي حرية حتى للحركة، مش عارف ايه اللى هايجري لو حتى أحترمنا بيت ربنا لما نجي ندخله، مش عارف ايه اللى هايجرى لو لمينا رحنا فى الأعياد والأفراح واختارنا لبس يليق بالبشر عموما قبل ما يليق بولاد ربنا!! مع ان بجد اغلب البنات ديه بتبقى تافه لأقصى حد وعقلها بيبقى بنفس حجم حبة الخردل بأمانة ان شوفت فى اجتماعات الشباب العجب!! من الآخر هى ديه صفات شباب القرن الواحد وعشرين، شباب تييييت يعني معلش سامحونى المرة ديه.

رد مع إقتباس
بياناتي
Dr.PeRO
ارثوذكسي متألق

كُتب : [ 03-29-2011 - 02:59 AM ]

+ الحب بالنسبالى هو الحياة نفسها، الحد اللى بحبه بيبقى شاغل معظم تفكيري فى أغلب الأوقات، ومش بدور على حب تانى عشان من الآخر شبعت ... مش عارف انتوا فهمتوا قصدي ولا لأ .. انا أقصد انى بحب يســـــــــــــــــوع ومن الآخر كده محدش عارف يملا عينيا غيره !! وأقصد البنات عشان انا عارف كويس ان سن الشباب لما بينوى يحب بيركز على الجنس الآخر وبينسي ان الحب الحقيقي اللى بدون خيانة وبدون مصلحه وبدون فتور موجود عند الخالق بس .. طب ردوا انتوا عليا ازاى أحب المخلوقات وأكتب فيها شعر وأتأمل فيها وأتجاهل حب الخالق نفسه!! لا المنطق ولا الحكمة ولا الواقع ولا الدين بيقول كده .. حب الخالق أولا من كل قلبك وبعدين حب فى المخلوقات زى ما انت عايز
+ أكتر صفة بحبها فى شخصية يسوع هى الحنان، وبعتبر ان الحنان هى إحدى وسائل تطبيق المحبة، والله محبة، عشان كده مش هاينفع ألاقى أحن منه .. انا منكرش انى احيانا كتييييير بزعله وبجرحه بس لازم برجع أصالحه عشان لما بخسره بحس انى خسرت كل حاجة فجأة من إيدي
+ بحب جدااااااااا الرهبان وطريق الرهبنة نفسه، والقديسين اللى بتشفع بيهم هما كانوا افضل رهبان فى الجيل المعاصر، أقصد تماف إيريني، والبابا كيرلس، وتماف كانت عملت معايا معجزة شفاء وكتبتها من فترة قريبة فى قسم المعجزات هنا فى المنتدى.
+ أما عن أحلامى، فى حلم يخص الحياة المستقبلية وده معلش هاخليه حاجة خاصة مش هاذكرها عشان هى بعيداً تماما عن الطب، لأنى مش هاكمل في مجال الطب إلا بسيط، بس فيه حلم تانى نفسي أحققه وهو انى أخرج فيلم ديني عملاق بيتكلم عن فترة القداسة اللى فيها اتجمع البابا كيرلس وتماف إيريني والبابا شنودة وأبونا يسطس الأنطونى وأبرز مدى علاقتهم الوطيدة بالشهيدين مارمينا وأبوسيفين .. بس هو مش مجرد انه فيلم لأ، حلمى انه يبقى حاجة وهمية ويشوفوه كل الناس بدل الأفلام الدينية الضعيفة اللى بنشوفها (طبعا مش كلها فى منها كويس، بس مفيش منها ممتاز)
آسف على الإطالة، بكره ان شاء الله هاحط لينكات لبعض الحاجات اللى عملتها (اقصد الهوايات) وأحب ابقى اسمع رأيكوا فيها.

رد مع إقتباس
بياناتي
Dr.PeRO
ارثوذكسي متألق

كُتب : [ 03-29-2011 - 05:52 PM ]

+ ديه لينكات لترنمتين كنت عملتهم فيديو، وكنت حاططهم هنا فى المنتدى:
https://www.orsozox.com/forums/f48/t50059/
https://www.orsozox.com/forums/f48/t54074/

+ ديه ترنيمة معروفة للبابا كيرلس اسمها "ياريت سنيني يرجعوا" كنت عملتلها توزيع جديد ورنمها مرنم مختلف، اللى هو جرجس موريس، التوزيع فيه بعض الاخطاء الفنية بس انا ساعتها كنت لسه فى البداية
https://www.orsozox.com/forums/f155/t56349/

+ أما الرسم، انا بقالى 3 سنين مرسمتش ولا صورة، بس آخر مرة رسمت فيها (كانت فى 2008) رسم "مشهد الجلد" للسيد المسيح، وقبليها كنت راسم صورة لتماف إيريني، الصور ديه محتطهاش فى المنتدى قبل كده، بس هابقى أجمعها كلها واضيفها فى موضوع ان شاء الله

+ أخيراً أحب أقول ان الاسماء اللى بحبها جداا هما أسمين، "يوحنا" عشان معناه حنان الله، و"إيريني" وده عشان شفيعتى الأولى تماف
كده كفاية أوى الرغى اللى رغيته ده، "أنتهى بالتلاته" يا نادر باشا، بس المرة ديه الميك هاخليه معاك عشان انا محتار بين الناس لأن فى ناس كتير عاوز اعرفهم واشوف كلامهم، فالمايك معاك

رد مع إقتباس
بياناتي
elshbah

كُتب : [ 03-29-2011 - 10:03 PM ]

الله الله الله اية الحلوة والمتعة اللى متعتهلنا دى يا دكتور بجد كلامك جميل جدا وكلو صفات ومميزات ويسلام على الصور الجميلة اللى بجد فيها تألق وابداع ولمسة فنان انا سعيد جدا بمشاركت معاية فى ميك منتدى ارثو ربنا يبركك ويعوضك يا دكتور وانابجد ازدات شرف انى اتعرفت بشخصية جميلة زى حضرتك وكدا تدبسنى انا فى الميك مااااشى يا دكتور

ربنا يحققلك حلمك الجميل وتعمل اكبر فلام دينى
شكرا للقاء الممتع والجميل

رد مع إقتباس
بياناتي
Dr.PeRO
ارثوذكسي متألق

كُتب : [ 03-30-2011 - 12:45 AM ]

العفو يا فندم انا اللى اتشرفت بشخصيتك الجميلة والشجاعة وربنا يبارك حياتك وتحقق كل اللى نفسك فيه، ومعلش على التدبيسة بس بجد كل نفسي أدى المايك على الأقل ل3، فقولت أديهولك انت، وانت اصلا صاحب الموضوع وغير كده انت عارف الأعضاء أحسن منى

رد مع إقتباس

اضافة رد