تذكرنــي
التسجيل التعليمـــات التقويم البحث مشاركات اليوم اجعل كافة الأقسام مقروءة
يمكنك البحث فى الموقع للوصول السريع لما تريد

مشاهدة صفحة طباعة الموضوع مشاهدة صفحة طباعة الموضوع أرسل هذا الموضوع إلى صديق أرسل هذا الموضوع إلى صديق

ارثوذكس مريض بالاحباط

اية يا ارثوذكس الاحباط اللى انتوا فية دة ؟؟؟؟ مالكم فى اية ؟؟؟ معظمكم ردودكم على احتمال فكرة غلق المنتدى قالوا لأ مش هيحصل بأذن ربنا - ربنا مش هيسمح

اضافة رد

الصورة الرمزية emmmy
emmmy
ارثوذكسي ذهبي
emmmy غير متواجد حالياً

افتراضي ارثوذكس مريض بالاحباط

كُتب : [ 07-29-2011 - 06:20 PM ]

اية يا ارثوذكس الاحباط اللى انتوا فية دة ؟؟؟؟
مالكم فى اية ؟؟؟
معظمكم ردودكم على احتمال فكرة غلق المنتدى
قالوا لأ مش هيحصل بأذن ربنا - ربنا مش هيسمح بدة
ربنا هيدبرها - احنا هنتصرف ونبعت الاشتراك علشان المنتدى يفضل
معظمكم رفض حتى يتعامل مع الموقف على انة امر واقع غالبا
ودة واضح جدا من الردود فى كل الموضوعات اللى اتعملت فى المنتدى سواء لماريو او ابراهيم او استاذ ايمن او اى حد تااااانى
اذا فين بقى الايمان دة ؟؟؟
كلكم اصبتوا بالاحباط الحاد مرة واحدة مفيش غير اعضاء يتعدوا على صوابع ايد واحدة اللى بيدخلوا وعندهم امل لاخر لحظة ان المنتدى هيفضل
وكلامهم متفق مع تصرفاتهم من غير تناقض
موقفكم دة معناة انكم مش عندكم أمل وكل واحد فيكم مش عاوز يكتب ولا حتى مشاركة فى موضوع وبيقول لنفسة وعلى اية ما كدة كدة هيتقفل خسارة بقى الكلام
يا جماعة المنتدى دة خدمة قبل اى حاجة تانية خدمة من كل نوع
روحية وثقافية وعلمية ونفسية وادبية وترفيهية كمااان بنحتاجها احيانا فى اوقات معينة
يعنى نفضل فيها لاخر لحظة والباقى نسيبة لربنا بقى يعمل اللى هو عاوزة والمشرفين بيحاولوا وربنا يكمل
مفيش مانع طبعا من احساس الألفة والمحبة والترابط والصداقة والاخوة بين الاعضاء دة مهم اكييييد بس دة مش كل حاجة
اصحوا يارثوذكس -- هو المنتدى بالنسبة لكم اية بالظبط ؟؟؟؟
انا عاوزة اعرف بجد ؟؟؟؟
غيابكم واحباطكم دة معناة ان المنتدى مكان بتتقابلوا فية لاسباب سطحية للاسف
انا بدخل وبدور على اى حد يكون قال اى حاجة جديدة او موضوع جديد مش لاقية

رد مع إقتباس
Sponsored Links
بياناتي
aymonded
ارثوذكسي ذهبي

aymonded غير متواجد حالياً

افتراضي رد: ارثوذكس مريض بالاحباط

كُتب : [ 07-29-2011 - 08:56 PM ]

سلام في الرب
كنت أظن أن الكل في هذه الأيام سيدخل ليعمل بقوة أعظم وبمجهود أوفر وبثقة في الله أكبر كما تحدث الكثيرين وقالوا أن المنتدى لن يُغلق وربنا هايحفظة ، ولكن عندي عتاب على الغالبية العظمى من الناس أنهم لا يعملوا بما يقولون ، ويظهر هدف المنتدى اتنسى تماماً ، ولا زال لا يوجد تواجد إلا لأجل موضوع غلق المنتدى والحيره فيه وماذا نفعل ، بدون ان نتفاعل مع الموضوعات الروحية ولا حتى أي موضوع آخر لا برد ولا بأي شيء وكأن المنتدى أصبح مهجوراً !!!
مع اني كنت مستمر في الكتابة بدون أي اعتبار لغلق المنتدى من فتحه ، لأن الهدف هو توصيل كلمة الله للجميع ولكل من يحب أن يستفاد ، ولكن للأسف كم وضعت موضوعات في هذه الفترة ولم ينتبه لها أحد إلا اثنين على الأكثر ، بل ولا يوجد اهتمام بأي موضوع آخر على مستوى أي قسم كما كان المنتدى سابقاً !!!!

فأن كان هذا هو حالنا ولا نهتم بالمنتدى كموضوعات ولا كردود ولا أي حاجة ، بل وتوقفنا عن كل شيء ، فما الهدف يا إخوتي من استمراره وهذا السعي لكي لا يتم غلقه ، فأن كان لا يوجد تفاعل وتوقف الكل بسبب الإحباط الغريب الذي أصاب الكل وانا قلت كلها يوم والا اتنين والناس تعود لنشاطها المعتاد بل وسيزيدوا جداً لأنهم حريصين على استمرار المنتدى وإثراءه ليكون موسوعة حقيقية تستمر لآخر لحظة بل وتزيد ، ولكن للأسف لم يعد للمنتدى معنى هذه الأيام ، فأن استمر على هذا الحال والذي اعتقد انه أن لم يُغلق وأُرسلت التبرعات في ميعادها ، سيستمر هذا الحال في الشهر القادم وما بعده بسبب انشغال الكل بموضوع التمويل والبحث عن أنه لا يُغلق ، وهكذا سنستمر من شهر إلى شهر في حالة من الجمود وحمل هم المنتدى أكثر مما ينبغي أن نُستفاد منه !!!

فقلة قليلة صغيرة جداً لازالت تعمل في المنتدى لآخر لحظة ، ولكن أنا عن نفسي حتى لو أتت تبرعات أفضل انه يُغلق ويتحول لمدونة لأنه لا يوجد أي تفاعل أو حضور قوي كما كطان سابقاً ، فما معنى المنتدى وكل الردود = 0 أو = 1 أو 2 من الناس المعروفة والتي ترد دائماً !!! وأن وضع موضوع والا اتنين في اليوم يبقى عيد ، وأن حدث تفاعل في موضوع والا اتين يبقى فرحة عارمة ان لسه في ناس بتهتم !!! لأن - للأسف - الكل توقف والحركة بقت أضعف من أي وقت مر به المنتدى !!!

أنا عن نفسي شعرت أن الذين من خارج المنتدى بيستفيدوا منه اكثر من المشتركين فيه ، وهذا واضح من العدد والزوار للموضوع ، لأن هيما فتح رؤية الموضوعالت للزوار ، لذلك فالأفضل أنه يُقلب لمدونة وننسى موضوع المنتدى نهائياً لأنه لا يوجد فيه أي روح تفاعل منذ فترة طويلة جداً ، وأنا عن نفسي مش عايز اكتب حاجة في المنتدى لا من أجل شعور بالإحباط بل لأن لا أحد يستفيد منه شيئاً ولا ينتبه لما يُكتب في هذه الأيام ، مع أن هذا يحدث منذ فترة طويلة ولا يتفاعل فيه أحد إلا نارداً والذين يهتمون هم الأشخاص المتعودين منهم دائماً بالرد والتفاعل ....

غريب هذا الإحباط الذي هو عكس الكلام الذي قاله الكثيرين والذين يسعون لاستمرار المنتدى ولا أعلم ما هو الهدف الذي تاه مع الوقت من الجميع !!!! ولماذا نستمرونحن لا نهتم او نكترث لما يُكتب وبخاصة في الأقسام الرئيسية والتي اصبحت مهجورة تماماً منذ بداية هذه السنة على الأخص !!!

أشكرك على هذا الموضوع الهام يا محبوبة الله ولو أن كثيرين لن ينتبهوا إليه ولو انتبه أحد سيقول الكلمات المعروفة في هذه الظروف والتي لا تُعَبِّر عن الواقع بل عن الكلام النظري الذي اعتدت ان اسمعه من كثيرين ، وإلى الآن لا يُشجعنا احد على استمرار هذا المنتدى ولا لكي نسعى لعدم إغلاقه ، وانا أفضل أن يُقلب لمدونة فيها اهم الموضوعات للي يحب يستفاد منه فقط .... أقبلي مني كل تقدير لشخصك المحبوب في الرب ؛ النعمة معك

التعديل الأخير تم بواسطة aymonded ; 07-30-2011 الساعة 12:39 PM

رد مع إقتباس
بياناتي
MRAMER
حبيبة العدرا

MRAMER غير متواجد حالياً

كُتب : [ 07-30-2011 - 12:57 AM ]

انا معاكم بجد وحاسه ان المنتدي مبقاش زي زمااااان

انا اللي شدني للمنتدي دا روح التفاعل اللي شفتها فيه والمحبه اللي بين الاعضاء هنا
لكن مع الاسف الموضوع دا ابتدي يقل شويه شويه

دانا كنت بدخل المنتدي ابص ع الموجودين حاليا الاقي الاسامي ماليه 4 سطور واقول بسم الصليب ربنا يزيد
لكن دلوقتي بقا الاسامي يدوب بتكفي نص سطر بالعافيه ولو السطر اكتمل يبقي هنا بجد

حرااااااام علينا ارثوذكس ميستاهلش منا كدا
ربنا موجود وقادر يبدل الحال
مرسي ليكي يا ايمي
ومرسي ليك يا استاذ ايمن

وربنا يعوض تعب محبتكم الغالي قوي دا

رد مع إقتباس
بياناتي
aymonded
ارثوذكسي ذهبي

aymonded غير متواجد حالياً

كُتب : [ 07-30-2011 - 06:35 AM ]

المسيح إلهنا يتمجد وسطنا ويعطي نعمة للجميع ، وصدقيني انا افضل يُفتح كمدونة طالما توقف التفاعل ، وطبعاً هذا التوقف ليس في هذا الشهر ولا بدأ عند مشكلة إغلاق المنتدى بل هذا بدأ من أكثر من 9 شهور وكل يوم بيزداد إلى هذا اليوم !!!! فما معنى فتحه كمنتدى ولا أحد يتفاعل فيه إلا قلة قليلة جداً اتعدونا وجودهم الدائم وكأنهم وحدهم في قصر مهجور ، وكل من يدخل إليه يدخل بكسل وتراخي وترتسم على وجهه حالة من الإحباط والصمت فيتسرب منه الإحساس بالفشل للجميع !!! بالرغم من أن الله لم يعطنا روح الفشل !!! وعجبي !!!

رد مع إقتباس
بياناتي
zaza2006
بنت تماف ايرينى

zaza2006 غير متواجد حالياً

كُتب : [ 07-30-2011 - 11:47 AM ]

صدقينى يا ايمى انا واحدة من الناس ارثوذكس بالنسبة ليا زى خدمتى فكنستى بالظبط
وانا بعتذر عن تقصيري بس ظروفي خارجة عن اراداتى وانا عندى امل فربنا خير وان ربنا مش هيسمح بحاجة وحشة لارثوذكس وكل واحد فينا يعمل اللى يقدر عليه علشان ارثوذكس مش بس يرجع زى زمان لا يرجع كمان احسن من زمان وربنا هيمد ايديه ومش هينسانا وانا بعتذر كتير عن تقصيري ياريت تقبلوا اعتذاري

رد مع إقتباس
بياناتي
ماروجيرافك
ارثوذكسي ذهبي

ماروجيرافك غير متواجد حالياً

كُتب : [ 07-30-2011 - 12:19 PM ]

اقتباس
ودة واضح جدا من الردود فى كل الموضوعات اللى اتعملت فى المنتدى سواء لماريو او ابراهيم او استاذ ايمن او اى حد تااااانى
اذا فين بقى الايمان دة
ساعات كتير يا ايمي الواقعية بتكون مطلوبة بدل ما ندي أمل ومرة واحدة تلاقوا مفيش منتدي
وصدقوني يا احبائي عندما اكتب اي رد بخصوص موضوع الغلق ده بتمزق بجد من داخلي لكن الصراحة موجودة
يعني مش احباط يا ايمي يمكن عشان احنا متعمقين في موضوع الغلق اكتر منكم ولا اقصد مهتمين اكثر منكم لا لاني اعلم مدي محبتكم واهتمامكم
بس احنا متابعين اكثر منكم النقط الي ماشين عليها وزي ما استاذ ايمن ذكر ان الموضوع ده احنا في من اكثر من 9 اشهر ومحدش فينا رد اي رد او موضوع يشير لحاجة لكن لما الامر خرج عن ايدنا كان واجب علينا ان احنا نقولكم لان المنتدي بيت ليكم زي ما هو بيت لينا
وصدقني لسا عندنا امل برده لأخر لحظة
الرب يباركم
صلوا من اجل المنتدي

رد مع إقتباس
بياناتي
اناستاسيا
ارثوذكسي صانع

اناستاسيا غير متواجد حالياً

كُتب : [ 07-30-2011 - 12:43 PM ]

تعرفى انا شعورى اية
عندما ارى انسان غالى جدا جدا لى يحتضر وانا اقف عاجزة عن التصرف او مساعدتة حتى اخفف عنة الالم هذا ما اشعر بة
فلم اجد سوى الصمت والصلاة من اجل هذا المنتدى الغالى حقيقى بجد لى
فوجدت فية عائلة كاملة والاصحاب وروح المحبة ورسائل من ربنا لى
سامحينى لقلة تعليقى فى الموضوعات وهذا لكى اعود نفسى على الفراق

رد مع إقتباس
بياناتي
TITO_BEST
back

TITO_BEST غير متواجد حالياً

كُتب : [ 07-30-2011 - 01:18 PM ]

الاعضاء كلها فقدت الامل ان المنتدى يرجع زى زمان

كل واحد بيدخل يشوف المنتدى ماشي ازاى كلة مبقاش لية نفس يشارك او يعمل مواضيع لان اعتقادة كلة انة هيتقفل وان كل دة بلا جدوى

بس ربنا موجود

وكل الاشياء تعمل معا للخير للذين يحبون الله

رد مع إقتباس
بياناتي
emmmy
ارثوذكسي ذهبي

emmmy غير متواجد حالياً

كُتب : [ 07-31-2011 - 01:55 PM ]

اشكرك يا استاذ ايمن على تعليقك الاكثر من رائع انتى كملت كلامى وقلت اللى كنت عاوزة اقولة اكثر واكثر كملت كلامى اللى مكنتش عارفة اكملة بجد اشكرك كتير المنتدى يغنى تفاعل ويد واحدة وروح واحدة وخدمة ومحبة مش مكان للقاء الاحباء وبس
وانت يا ماريو لا احباط اللى المنتدى فية دى احباط وتراخى ويأس وكلام متناقض
الاعضاء معظمهم قالوا لا المنتدى مش هيتقفل وكانوا بيتكلموا بثقة اوى وايمان ملوش حدود وفى نفس الوقت محدش منهم بيدخل ومفيش لا موضوع ولا مشاركة حتى
لا يا ماريو احباط بيدل على عكس الكلام اللى بيتقال
ثم فى ناس فعلا على رأئ استاذ ايمن مش بتدخل وبقالها زمان متعرفشى حاجة عن المنتدى وحزينة على غلقة طيب لية يعنى ؟
واحد مثلا داخل يكتب تعليق انا حزين على ارثوذكس
وهو بيدخل كل مدة مرة يبص ويمشى
وانتى يا نهى بتعتزرى على اية يا حبيبتى انا بتكلم بصفة عامة محددتش حد وياريت الكل كان بنفس نشاطك ومحبتك للمنتدى
ربنا يديكى على اد ايمانك يا مرمر
بتعودى نفسك على الفراق يا انستاسيا ؟؟ اومال لو كنتى عضوة قديمة بقى كنتى عملتى اية ؟؟
مش عارفة اقولك اية بس عن نفسى مش هتكلم عن الفراق معاكى لانك جوة قلبى ومعايا على طول
وانت يا تيو احسن حاجة فيك صراحتك دى عجبتنى اوى ههههههه تحس انك تلقائى اللى فى قلبك على لسانك

رد مع إقتباس
بياناتي
ماروجيرافك
ارثوذكسي ذهبي

ماروجيرافك غير متواجد حالياً

كُتب : [ 07-31-2011 - 02:45 PM ]

انا ردي يا ايمي كان الجزء الاص بكلامك بأن رودي فيها احباط كنت بحسبك بتقولي بلاش احباط
عشان كده رديت عليكي وقلتلك الاحباط الي موجود عندنا ده من الي لمسنا من الموقف ده
وخاصتنا الي اشار اليه استاذ ايمن بالأعضاء الي زعلانين وهما اصلا مش بيدخلوا
الرب قادر ان يمد ايده

رد مع إقتباس

اضافة رد