تذكرنــي
التسجيل التعليمـــات التقويم البحث مشاركات اليوم اجعل كافة الأقسام مقروءة
يمكنك البحث فى الموقع للوصول السريع لما تريد

حوار من الاعماق

منتدى مفتوح للحوار مع الزوار والاعضاء فى كل شيء دون تسجيل بالموقع حتى لا يكون به اى احراج لاى شخص ودون التعرف على شخصيته اتكلم من القلب وخرج كل ما بداخلك † من غير ما تقول انت مين هاكون معاك امين †

مشاهدة صفحة طباعة الموضوع مشاهدة صفحة طباعة الموضوع أرسل هذا الموضوع إلى صديق أرسل هذا الموضوع إلى صديق

مطلوب حب وصدق و تفاهم

بسم الاب والابن والروح القدس اله واحد امين هو الموضوع غريب شوية بس مش عندي طريقة غير دي احب ابدء الموضوع بان انا شاب مصري مسيحي قبطي

اضافة رد

أدوات الموضوع تقييم الموضوع انواع عرض الموضوع

اريد حبا
ارثوذكسي جديد
اريد حبا غير متواجد حالياً

Rose مطلوب حب وصدق و تفاهم

كُتب : [ 01-08-2012 - 10:34 AM ]

بسم الاب والابن والروح القدس اله واحد امين

هو الموضوع غريب شوية بس مش عندي طريقة غير دي

احب ابدء الموضوع بان انا شاب مصري مسيحي قبطي ارذوكسي عايش برة مصر فترة طويلة وليس لدي اصدقاء كتير واريد الارتباط بانسانة تعرف معني الحب والصداقة والتفاهم

انا عايش ببلد اسلامية ولا يوجد مجال لتعارف باي انسانة لان وقت الشغل من الساعة 8 صباحا وحتي ال9 مساءا علي فترتين

واحد او وحدة هيقول في بالة طيب روح الكنيسة وشوف العروسة المناسبة فعلا انا روحت واحكيت مع اب اتعرافي قال ان الكنيسة لا تتدخل في الجواز والتعارف لحدوث كذا مشكلة من قبل قال ليا انت اتعرف وادرس الفتاة واذا حصل نصيب نقوم بعمل للازم

والي الان لم اجد الفتاة المناسبة ودخلت هنا لجد الحل والفتاة المطلوبة باذن يسوع المسيح ابن الله الحي

انا جاهز وعندي شقة بمصر حاصل علي شهادة من مكروسوفت في مجال الشبكات بدرجة مهندس

ليس لدي طلبات في العروسة غير انها تكون تعرف ربنا ومعني الحب والصدق والتفاهم ولو حابة تيجي معيا تعيش برة مصر اوكي مش عندي اي مشكلة حابة تكون بمصر برضو مش في مشكلة

سمحوني بجد لان كتب الموضوع دة هنا بس لاني مش لاقي حلول تاني وانا معرفش اي بنات لا بمصر ولا بغربة ومش حابب اتعرف علي وحدة عن طريق اهلي لاني مش بحب الزواج التقليدي لازم اتعرف وتتعرفي عليها ونحب بعض ونكون متفاهمين

لمزيد من التفاصيل او اي اساله رجاء ارسال ليه رسالة خاصة بموقع هنا

وربنا يعمل الصالح وشكرا ليكم

رد مع إقتباس
Sponsored Links
بياناتي
aymonded
ارثوذكسي ذهبي

aymonded غير متواجد حالياً

افتراضي رد: مطلوب حب وصدق و تفاهم

كُتب : [ 01-08-2012 - 02:53 PM ]

بصراحة يا جميل من الصعوبة التامة جداً أن تقبل بنت أن تتزوج عن طريق النت، ولكني سأفتح الموضوع مع علمي أن هذه الطريقة لا تصلح إطلاقاً وهي خاطئة جداً، وبخاصة أنك لست قريب لكي تسأل عنك أي بنت، ومعظم البنات لايمكن أن يتزوجوا من على النت وبخاصة في المنتديات، لأن التعارف عن طريق منتدى أو من خلال النت عموماً في منتهى الصعوبة تصديقه، مع أن ممكن تتعرف عن طريق أهلك أو أصدقائك أفضل بكثير جداً من النت...
ثم كيف تطلب حب وصدق وتفاهم، ومن أين سيأتي من على النت أو المنتديات!!! أو كلام الرسائل أو تالموبايلات، وحقيقي مش هاينفع إلا بلقاء في الواقع والتعارف الصحيح وسط أهل البنت ومش من على النت، واعتقد أنك عارف عادات المصريين، وأن الأهل بالنسبة لهم موضوع النت ده مرفوض تماماً إلا في حالات في منتهى الندرة الشديدة وبصعوبة بالغة جداً، عموماً وفقك الله وأرشدك للصالح؛ النعمة معك

رد مع إقتباس
بياناتي
اريد حبا
ارثوذكسي جديد

افتراضي رد: مطلوب حب وصدق و تفاهم

كُتب : [ 01-08-2012 - 08:02 PM ]

سلام ونعمة وكل سنة وانت طيب بعيد الميلاد المجيد

كل كلامك صح يا غالي بس انا فالاول اتعرف عليها وهنزل مصر واكيد هسال عليها وهي تسال عليها وانا جادة لو حصل نصيب واتعرفت علي اي بنت هنزل مخصوص لها واتعرف علي الاهل واشرح لهم كل الظروف الخاصة بيها هي الفكرة اني مش عارف اي بنت ومش خبرة في التعارف يعني ورافض فكرة الاهل والجواز الروتيني لان انا زي ما قولت بنزل مصر تقريبا شهر يعني مش هينفع انزل اتعرف عليها وارجع وانزل انا عاوز بنت تقدر ظروفي وعاوز حياة سعيدة وحب وصدق وتفاهم والانترنت والشات معها اكبر دليل علي انها صادقة في كلامها معيا لو ننزلت مصر وعرفت ان كل كلامها صح واتمني من الله يكون المنتدي وشه حلو عليا وشكرا

رد مع إقتباس
بياناتي
اريد حبا
ارثوذكسي جديد

Rose رد: مطلوب حب وصدق و تفاهم

كُتب : [ 01-08-2012 - 08:18 PM ]

اولا كل سنة وانت طيب بعيد الميلاد المجيد

كل كلامك صح يا غالي وانا معاك فيه

اوضح ليك شئ لو ربنا اراد واتعرفت علي بنت وبها كل المواصفات هنزل مصر وهقعد مع اهلها واكيد هم هيسالو عني وانا هسال عنها في الكنيسة او اب اعترفها وهي ايضا

اما بخصوص من فين يجي الحب والتفاهم والصدق من علي الانترنت اوضح ليك لو هي صح صادقة وعاوزة تفتح بيت وعاوز انسان يكون لها كل شئ في حياتها اكيد مش هتكدب علية في شئ وهيكون كل الكلام صح لاني اكيد هنزل مصر لها مخصوص وهشوف هل كلامها لي كان صح او خداع او كدب

هي الفكرة في طلبي بموقع هنا اني اتعرف علي البنت الاول البداية يعني وكل شئ هيمشئ طبيعي جدا بس مش عاوز انزل مصر وارجع علي الفاضي لاني ممكن اتعرف علي بنت في مصر واتعرف عليها بتلفون وفي الاخر مش يكون في نصيب

والانسان الصداق وبتاع ربنا عمرة ما يكدب علي حد لان كل شئ مبني علي اساس واضح وصريح هيستمر الي الابد

اوضح شئ تاني انا مش بحب الجواز التقليدي عن طريق الاهل والاباء الكهنة لانهم بيبصو الي المناظر والبس فقط انا ببص علي المخ وطريقة التفكير لاني انا الهتجوز مش اهلي ولا الاباء الكهنة

واتمني من الله ان يكون المنتدي وشه حلو عليها والاقي بنت يسوع التستاهل الحب والحنان مني وانا ايضا

وشكرا

رد مع إقتباس
بياناتي
sadjohn
ربنا يعينه

sadjohn غير متواجد حالياً

IC16 رد: مطلوب حب وصدق و تفاهم

كُتب : [ 05-13-2012 - 06:42 PM ]

معلش
اسمع مني
فالحالة دي
كدا غلط