تذكرنــي
التسجيل التعليمـــات التقويم البحث مشاركات اليوم اجعل كافة الأقسام مقروءة
يمكنك البحث فى الموقع للوصول السريع لما تريد

حوار من الاعماق

منتدى مفتوح للحوار مع الزوار والاعضاء فى كل شيء دون تسجيل بالموقع حتى لا يكون به اى احراج لاى شخص ودون التعرف على شخصيته اتكلم من القلب وخرج كل ما بداخلك † من غير ما تقول انت مين هاكون معاك امين †

مشاهدة صفحة طباعة الموضوع مشاهدة صفحة طباعة الموضوع أرسل هذا الموضوع إلى صديق أرسل هذا الموضوع إلى صديق

االجمال والجسم ؟ ولا لالالالالا

خطوبة مش سعيدة ليها ؟ مش عارف؟ انا مش عارف اعمل ايه ؟؟ انا خاطب من حوالى سبع اشهر ؟ بعد تفكير مرير تمت الخطوبة !!! احياناَ بحس ان

موضوع مغلق

أدوات الموضوع تقييم الموضوع انواع عرض الموضوع

الصورة الرمزية misho
misho
ارثوذكسي مكافح
misho غير متواجد حالياً

Cup االجمال والجسم ؟ ولا لالالالالا

كُتب : [ 02-24-2010 - 09:54 PM ]

خطوبة مش سعيدة ليها ؟ مش عارف؟

انا مش عارف اعمل ايه ؟؟
انا خاطب من حوالى سبع اشهر ؟
بعد تفكير مرير تمت الخطوبة !!!
احياناَ بحس ان ارادة الله انى هذه هى الفتاة اللى ربنا عايزها تكون معى ؟

واحياناَ كثيرة !!!!!

بنظر بمنظور الجسد والجمال والشياكة وانسى امور كتيرة !!!!

عندما اراى فتاة اخرى وهى للاسف مقبولة الشكل من وجهة نظر ابونا ( هو اب الاعتراف )

وانا مش قابل ده فى احياناَ كثيرة وبحس انى حياتى هتبقى مش سعيدة وانا اريد بها كل المواصفات ز

محدش يقول
الجمال مش كل حاجة ولكلام اللى فى الاخر شبه بعضه
انا اسف بس بجد انا مخنوق ........................
فكرت كثير انا افسخ الخطوبة بس للاسف الشديد هى بتحبنى جدااااااااااااااااااااااا اااااَ

ومش عايز اجرحها !!! اعمل ايه ازارى ارضى نفسى وارضى شعورى الداخلى !!!!!

ولا ممكن يكون عيشتى جحيم :

وكل الناس تفكيرها فى الجنس والجسم الى اخره................................

اعمل ايه !!!

نفسى فى رد من شخص حكيم ينهى الموضوع بطريقة حكيمة ..........

Sponsored Links
بياناتي
انا عابر
ارثوذكسي بداء يشتغل

انا عابر غير متواجد حالياً

افتراضي رد: االجمال والجسم ؟ ولا لالالالالا

كُتب : [ 02-25-2010 - 07:30 PM ]

انا مقدرش اقلك انو استمر معها لاني راجل وحاسس فيك وبتفكيرك لكن البنت لابد انها بيوم تبدا تحس فيك وبشعورك ناحيتها
انا بقول روح لاب الاعتراف وقلو انا مش مرتاح نفسيا بالزواجه دي لانو مش شايف فيها البنت الي تقدر تسعدني بمجرد اني انضر ليها
انا بقول نص السكه ولا اخرها انت لسه على بر الامان
وما تنساش ربنا موجود صلي واطلب من ربنا يوريك الخير فين واكيد
الرب يسوع مش حينساك لانو بيعرف احتياجتنا وبيعرف القداسه الي بالزواج
اطلب الرب وهو الي حيحل مشكلتك
كيريي ليسون

بياناتي
ميرولاا
ارثوذكسي متقدم

ميرولاا غير متواجد حالياً

كُتب : [ 02-26-2010 - 12:48 AM ]

طيب انت خطبتها من البدايه على اى اساس؟!
طالما هى مش عجباك ولا بتحبها
ومع ذلك انك تجرحها مرة دلوقتى احسن ما تقعد تجرح فيها العمر كله كل ماتبص لواحدة تانيه لمجرد انها احلى منها
مع انك هاتواجه نفس المشكله حتى اذا ارتبط بواحده جميله لانك برضو هاتشوف اللى اجمل منها

بياناتي
armia1987
ارثوذكسي مميز

armia1987 غير متواجد حالياً

كُتب : [ 02-26-2010 - 03:42 AM ]

شوف قالك ايه ليس كل مراة جميلة طيبة لكن كل مراة طيبة جميلة اوك
بمعنى انا عن نفسى كنت بحب الجمال لكن لو بصيت وشوفت انه للحظة واحدة انك مع بنت تفكيرها هوة اللى كويس هتلاقى نفسى استريحت فى الجواز يا حبيبى الجواز راحته مش بالجمال لكن بالعقل هتريحك يا اما هتخليك تولع فى نفسك اما عن الجمال بيقولك لبس البوصة تبقى عروسة والمثل ده صح بس على الجمال الروحى انا عارف انك مش هتتقبل الكلام ده انتا بتقول بتحبك موت انتا عارف انا اكتر نقطة خايف منها فى حياتى ونفسى فيها بجد انها تكون بتحبنى مش عاوز اى حاجة تانى فى حياتى بجد معلش طولت عليك بس احمد ربنا وقوله اشكرك يارب ........
وقولى رايك ايه

بياناتي
eng.morgen
ارثوذكسي جديد

eng.morgen غير متواجد حالياً

كُتب : [ 02-28-2010 - 01:32 PM ]

بص انت ف الاول غلطت انك خطبتها لما انت مش مقتنع بحاجة مكنتش كملتها وثانيا مش هقولك الجمال مش كل حاجة انت ممكن تاخد واحده قمه ف الجمال بس الله اعلم اخلاقها اية وتحبك ولالا ثالثا انت ليه شايفها وحشة بالعكس ممكن انا اشوفها حلوة واشوفك انت وحش ع سبيل المثال وبعد كدة الجمال مش هيفضل معاك العمر كله لما تيجى تبص لواحده بصلها لروحها وخفتها وشخصيتها انت ممكن تفك خطوبتك دى وتاخد احلى واحده بس تنكد عليك عيشتك وطول ما هى بتحبك انت ممكن تغيرها دلوقتى العلم مخلاش فيه بنات وحشة البركة ف الموضة والاستيل والكوافيرات انت بايدك تشكلها وتخليها احلى واحده بس ف الاول حبها انت لو حبيتها عمرك ما هتشوفها وحشة هتشوفها احلى واجمل بنت ف الدنيا كلها انت مشكلتك قلبك حبها وادى نفسك فرصة هتشوفها ازاى لو مقدرتش يبقى الاحسن تسيبها وجع مرة ولا كل مرة انت لما تسيبها وانت كدة احسن من انك تعيش معاها جسد بدون روح وبعد كدة هى بتحبك تاكد انها هتعمل اى حاجة علشان ترضيك وتخليك سعيد كل ده مايسويش عندك حاجة انها تعمل كل حاجة ترضيك وانت تبصلها انها حلوة او وحشة اسمحلى اقولك حاجة انت لو مشيت بالتفكير ده هتتعب ف حياتك وصلى وخد قراراك بعد اقتناع ومتتسرعش وربنا يبارك حياتك ويفتح قلبك علشان تقدر تشوف

بياناتي
christeena
ارثوذكسي جديد

christeena غير متواجد حالياً

كُتب : [ 03-05-2010 - 02:53 PM ]

مدام انت مش مستريح نفسيا خلاص روح لابونا واحكيله حرام تتعس البنت لانك اخذت قرار غلط من البداية وياريت تحاول تغير من طريقة تفكيرك

بياناتي
القطة كيتي
ارثوذكسي فضى

القطة كيتي غير متواجد حالياً

كُتب : [ 03-06-2010 - 09:21 PM ]

حياتك كلها هتكون في مشاكل علشان انت مش مقتنع والا تقدرو تصلحو دلوقتي ممكن متقدرش تصلحة بعدين

بياناتي
mno-z
ارثوذكسي للعضم

mno-z غير متواجد حالياً

كُتب : [ 03-15-2010 - 10:18 PM ]

يا اخ ميشو : تحية من القلب ... ( ومن القلب لاسباب خاصة فيني ) لاني دائما ابدا عباراتي بتحية وبس ..
حابب احكيلك قصة زغيرة .... في شب صاحبي اتجوز ملكة جمال بجد وعنا في سوريا يوم عيد الصليب بيروحو رحلة ع دير صيدنايا ودير معلولا بيحتفلو احتفالات كتير حلوة ...
المهم وهنن في طريق العودة الى محافظتنا اللي بتبعد اكثر من 360 كم عن الاديرة صار معاهم حادث في الباص ومو بس حادث كمان شب حريق ... الحمد لله لم يتوفى احد بس كانت الاضرار جسدية يعني كسور وحروق ... والشب صاحبي انكسرت ايدو ومراته تشوه بالوجه والبطن والظهر واليد اليمنى نتيجة الحريق ..... ( هي مشيئة ربنا ما النا اعتراض عليها )
بس الاهم من ذلك انو في جلسة صفاء بيني وبين صديقي قلي انا شايف مراتي اجمل من قبل قلتلو ليش قلي كنت شوف كل شيئ بعيني اما اليوم قلبي وعقلي اللي بيشوف ....
يا ريت قصتي الحقيقية تكون شفت غليلك ..

وفي متل بالعامية عنا بسوريا يقول : المرأه البشعة الك وحدك اما الحلوة ليك ولغيرك ( يعني انت اللي بتقول انك تشوف الجمال وما بتقدر ما تنظر اليه ) من فمك ادينك ...

والمشاعر الانسانية مانها لعبة .... بترضا انت تتركك خطيبتك لسبب انو انت مو ع قدر الجمال الللي تحلم بيه او مانك زي فلان من الناس موضو وجونتي او ..... الخ ......

وفي رايي المرأه الجميلة هي اللي تصون بيتها وزوجها بغيابه وبحضوره وتكون مربية صالحة لاولادها ...

واني بعتزر اذا كان كلامي قاسي بالنصف الثاني من الرد وبكرر اعتذاري من جميع الاعضاء ذكورا واناث

حررت 20:15 15\3\2010 سوريا - اللاذقية

اخوك : mno-z ( يا ميشو ) ...

بياناتي
dodo2012
ارثوذكسي مكافح

dodo2012 غير متواجد حالياً

كُتب : [ 03-16-2010 - 02:53 PM ]

بص هو مينفعش تكمل معاها لانك بتبقي بتظلمها اولا وبتظلم نفسك بعد كدة بس قبل لما تاخد قرار الانفصال بص جواها شوية ممكن جمالها يكون داخلي وصدقني لو حبيييييييييييييييييييييت جوة قوي هتحب برة لكن لو مقدرتش تعمل دة فانصحك انك تسبها وتجرحها مرة احسن متفضل تجرحها العمر كله لانك مش هتقدر تديها مشاعر وانت مبتحبهاش وفكر كويس قوي واطلب معونة الله وربنا يدبر امورك

بياناتي
brokenheart
ارثوذكسي متألق

brokenheart غير متواجد حالياً

كُتب : [ 03-17-2010 - 10:17 PM ]

بص يا جميل انا من وجهة نظرى انك اولا مش بتحبها ومش بتبادلها نفس الشعور دا علشان اللى بيحب حد بيشوفه اجمل حد ف الدنيا .. وبص دا مش زنبك دى حاجه جواك ملكش دعوه بيها بس انا مش عاوزاك تاخد قرارك من اللى حواليك دا ارتباط مش هزار وهتقضى معاها اللى فاضل من عمرك انا عاوزاك تقولها بطريقه حلوه كدا ومن غير ماتجرحها انك عاوز تغيرها وعلى فكرا انت ممكن انت اللى تغيرها وتلبسها اللى انت بتحبه وكل حاجه بس على فكرا انت مش هتعرف تكمل وانت مش بتحبها انت كدا هتظلمها معاك بجد وهيبقى حرام عليك انت معلش تقولها كدا براحه وبينك وبينها وملكش دعوه بحد واعتمد على نفسك وخد قرارك بنفسك علشان دا هيبقى اختيارك مش اختيار اللى حواليك وترجع تندم فكر كويس ف كلامى لان دا جواز مش لعبه ومينفعش تبقى متجوزها وتبص لغيرها وكمان هى بتحبك ف مينفعش وزى ما اللى قبلى قالوا تجرحها مره احسن ماتجرحها طول عمرها

فكر كويس باه

موضوع مغلق