تذكرنــي
التسجيل التعليمـــات التقويم البحث مشاركات اليوم اجعل كافة الأقسام مقروءة
يمكنك البحث فى الموقع للوصول السريع لما تريد

مشاهدة صفحة طباعة الموضوع مشاهدة صفحة طباعة الموضوع أرسل هذا الموضوع إلى صديق أرسل هذا الموضوع إلى صديق

اضافة رد

بياناتي
emmmy
ارثوذكسي ذهبي

emmmy غير متواجد حالياً

افتراضي رد: ارثوذكس مريض بالاحباط

كُتب : [ 08-03-2011 - 07:15 PM ]

مش عارفة لية حاسة ان فى ضغط على ابراهيم
حاسة انكم بتضعطوا علية جدا مع انى واثقة ان الموضوع خارج ارادتة
ابراهيم عمل المنتدى بارادتة ومحدش طلبة منة يعنى اكيييييد مبسوط بعملة ومش محتاج حد يترجاة ان المنتدى يفضل

عموما يا اروع اخوة انا مبسوطة جدا بحواركم ومناقشتكم الجميلة اللى فيها لفتات مهمة جدا ومحتاجة اعادة تظبيط وتفكير واعتقد انها هتتحط فى الاعتبار من قبل الادارة لما تنتهى مشكلة الدفع وبسبب ايمانكم واصراكم اعادتوا لى الامل من تانى ربنا يديكم على اد ايمانكم

مرسى استاذ شنودة واستاذ ايمن وريم على مناقشتكم الاكثر من رائعة الرب يبارك حياتكم ويبارك المنتدى

رد مع إقتباس
Sponsored Links
بياناتي
شنوده جرجس
ارثوذكسي متألق

شنوده جرجس غير متواجد حالياً

Heartcross رد: ارثوذكس مريض بالاحباط

كُتب : [ 08-03-2011 - 08:15 PM ]

أخى المبارك والحبيب إلى قلبى أ / أيمن
سلام المسيح معك يحفظك ويرعاك
عزيزى أنت قلت
أُريد أن اقول بالنسبة لنقل الموضوعات في أمكان ومواقع أخرى ومختلفة بدون ذكر المصدر ، هذا يحدث قبل فتح الموضوعات لكل الناس ، بل يحدث منذ إنشاء المنتدى من أول يوم تم فتحه فيه ، فأغلب الموضوعات تُنقل عن طريق الأعضاء المشتركين فيه
وإسمح لى أن أقتبس الجزء التالى من رد أختنا ريم الخورى
فى أوقات كتير بدور على موضوعات وافكار للخدمة تطلع عينى لما أقدر انسخه ويقولى لازم تسجل أسجل علشان أقدر أنسخ تعرف ومقدرش برده انسخ الموضوع كل ما اجى انسخة تطلعى اشارة لازم نشوفك تفاعلك بالموضوعات لتقدر تنقل أى موضوع ودي بتبقي موضوعات عادى يعنى شوف لو كان حصرى يبقى شكل المحافظة ايه
دى مش انانية بقدر ما هوتفعيل للخدمة واحداث تميز للمنتدى بطريقة تفاعلية يعود بالفايدة على الكل الأعضاء والمنتدى
وقلت
وانا عن نفسي قلت للجميع اي حد عايز ينقل اي شيء من الموضوعات التي أكتبها فله مطلق الحرية أن يفعل ما يشاء لأنها تخص عمل الله وحده لأني لم أحصل على المعرفة والفهم والإدراك من ذاتي بل هي عطية الله لي ، فمجاناً أخذتها ومجاناً أُعطيها ، ولكن ما علينا من هذه النقطة بالذات ، وانلا كل ما يهمني ان الناس تعرف الله وتحبه وتنال منه نعمة ويكون لها شركة حية معه لأنه مصدر حياتنا وفرح قلوبنا الحقيقي ...
عزيزى أنا أعى جيداً هدفك وأفهم ما تصبو إليه نفسك لتوصيل كلمة الله إلى الكل هذا ممتاز وهدف رائع جداً وأجرته محفوظة عند إلهنا العادل ولكنى أقول من يريد القراءة والوصول إلى كلمة الله لا يمنعه ما قالته أختا ريم من تسجيل ومشاركة وترابط ووضع الضوابط لكل من يريد التحميل خاصة المهمة والحصرية منها .
ولكن موضوع النقل بيتم في كلا الأحوال سواء المنتدى مفتوح للجميع أم مُغلق وقاصر على الأعضاء المتواجدين فيه ... ولا تنسى أيها الأخ المحبوب أنه سيظل هناك أُناس يشتركون فقط لأجل النقل وليس للتفاعل وهذا ليس بعيب إطلاقاً ، ولكني كنت اتكلم عن الأعضاء التي كانت نشيطة جداً ولها دور فعال وبصمات خاصة منذ فترة طويلة في المنتدى وتوقف نشاطهم يا إما كسل يا إما تراخي يا إما بانشغالهم بمواقع أخرى وتركوا المنتدى فترات طويلة جداً ولم يعودوا إلا عند سماعهم أن المنتدى سيغلق ...
المنتدى يفيد العدد الكبير من الناس فلماذا لا يستفيد هو أيضاً من هؤلاء الناس على الأقل بعدم الغلق . أنت تكتب موضوع لكى يستفيد منه أكبر عدد وتصل رسالة الله للجميع هذا حسناً جداً ولكن فكرة الغلق لمنتدى رائع يتمنى الكثيرين الحصول على ما به من معلومات وحصريات هذا يحزننى وحزن أناس كثيرون والنتيجة فى الآخر سلبية لأنه بغلق سيتوقف كل شيئ حلو جميل يفيدنا روحياً علاوة على الترابط والتفاعل والمحبة بين الأعضاء .
ياريت يا أستاذنا الفاضل والمحبوب والذى يكرس أغلب وقته ومجهوده لتوصيل كلمة الله أن يكون لك دور فعال فى وضع هذه الضوابط والنتيجة بمعونة ربنا ستكون رائعة .
أما عن الأعضاء الذين لم يعودوا إلا عند سماعهم بغلق المنتدى هذا جيد جداً وإن دل فإنما يدل على قيمة هذا المنتدى بالنسبة لهم وطبعاً أكيد كل واحد فيهم فكر بما سببه لهذا المنتدى بتركه وعدم تواصله فليسامحهم الرب وليسامحنا جميعاً ومن الواجب علينا أن ننهض بهذا المنتدى ليعود أفضل مما كان يارب آمين
أخى الحبيب الغالى أرجو أن تسامحنى لو خرجت منى كلمة عفوية لا أقصدها فأنت تعلم جيداً محبتى لك ولكن كل ما قلته إنما بسبب محبتى لهذا المنتدى الرائع والذى لا يعوض.
تقبل منى كل محبة وتقدير وإحترام لشخصك الغالى المحبوب والرب يبارك حياتك ويهبك نعمته وحكمته ومحبته ورعايته
له المجد الدائمإلى الأبد آمين

رد مع إقتباس
بياناتي
شنوده جرجس
ارثوذكسي متألق

Heartcross رد: ارثوذكس مريض بالاحباط

كُتب : [ 08-03-2011 - 08:44 PM ]

اقتباس
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة emmmy مشاهدة المشاركة
مش عارفة لية حاسة ان فى ضغط على ابراهيم
حاسة انكم بتضعطوا علية جدا مع انى واثقة ان الموضوع خارج ارادتة
ابراهيم عمل المنتدى بارادتة ومحدش طلبة منة يعنى اكيييييد مبسوط بعملة ومش محتاج حد يترجاة ان المنتدى يفضل

عموما يا اروع اخوة انا مبسوطة جدا بحواركم ومناقشتكم الجميلة اللى فيها لفتات مهمة جدا ومحتاجة اعادة تظبيط وتفكير واعتقد انها هتتحط فى الاعتبار من قبل الادارة لما تنتهى مشكلة الدفع وبسبب ايمانكم واصراكم اعادتوا لى الامل من تانى ربنا يديكم على اد ايمانكم

مرسى استاذ شنودة واستاذ ايمن وريم على مناقشتكم الاكثر من رائعة الرب يبارك حياتكم ويبارك المنتدى
يعنى يا إيمى أنا غلطان علشان كنت بأترجى إبراهيم
يعنى عملت غلطة كبيرة
لا تعليق ومقدماً انا مسامحك

رد مع إقتباس
بياناتي
aymonded
ارثوذكسي ذهبي

aymonded غير متواجد حالياً

كُتب : [ 08-03-2011 - 09:01 PM ]

سلام لك في الرب يا اجمل اب غالي احبه من قلبي صدقاً
ولو انه لم يخرج إطلاقاً كلمة عفوية تدل على شيء آخر أو معنى غير الذي كُتب فيه إطلاقاً ، وثم يا أجمل اب حلو أنت اب واخ رائع للجميع تقول ما تُريد وبأية طريقة حتى ولو كانت عتاب لأن عتاب الأحباء رائع وفيه نسائم المحبة الحلوة ، ثصم أنت أب غالي وأخ رائع من حقك تقول ما تريد ونحن نسمع ونصغي بالمحبة ونقول آمين حقاً لنا أخاً حلواً يخاف علينا ويحبنا جداً ...
عموماً المنتدى كان مغلق وبيظهر جزء من الموضوع فقط قبل موضوع قرب غلقه والإعلان الموضوع فوق ، وهيما فتحة في آخر هذه الأيام للجميع ومش كان فيه داعي يترك جزء من الموضوع يظهر فقط وسيتم غلق المنتدى عن الجميع ، فهذا هو السبب الوحيد فقط لفتحه ولو لم يُغلق سيعود مثلما كان يا أروع أب حلو ، ولما رجعوا الناس علشان المنتدى هايتقفل برضو لم يتفاعلوا إنما فقط كتبوا رد علشان موضوع الغلق والفتح ، ففين التفاعل الحقيقي والعمل الجاد اللي بيظهر الاهتمام بالمنتدى وبقاءه وهذا هو تسائلي فقط ، أشكر محبتك الحلوة؛ النعمة تملأ قلبك سلام ومسرة آمين

التعديل الأخير تم بواسطة aymonded ; 08-03-2011 الساعة 10:31 PM

رد مع إقتباس
بياناتي
aymonded
ارثوذكسي ذهبي

رد: ارثوذكس مريض بالاحباط

كُتب : [ 08-03-2011 - 09:06 PM ]

اقتباس
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة شنوده جرجس مشاهدة المشاركة
يعنى عملت غلطة كبيرة
لألألألألألألألألألألألأ يا أجمل أب حلو ، إيمي مش تقصد خالص مالص ن صدقني مش تقصد تلوم على شخصك المحب لأن من عشمك ومحبتك وقلبك الكبير بتحاول تعمل المستحيل علشان المنتدى يظل كما هو ، وإيمي قصدها - عن معرفة بهيما - أن هيما نفسه مش ساكت وعليه ضغط أكبرلا من أجل كلام الناس بل من أجل الظروف لأنه تعب في المنتدى جدا على مر 5 سنين ومش معقول يسيبه يُغلق بسهولة ، فاقبل اعتذاري الخاص لشخصك المحبوب في الرب ولا تؤاخذ إيمي لأنها لا تقصد شيء على الإطلاق وهي هاتشرح بنفسها لشخصك المُحب ، النعمة تملأ قلبك سلام ومسرة آمين

رد مع إقتباس
بياناتي
emmmy
ارثوذكسي ذهبي

emmmy غير متواجد حالياً

كُتب : [ 08-03-2011 - 09:40 PM ]

اقتباس
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة شنوده جرجس مشاهدة المشاركة

يعنى عملت غلطة كبيرة

لا طبعا يا استاذ شنودة حضرتك مش غلطان
مين قال كدة - انت فهمت قصدى غلط انا كل اللى اقصدة ان ابراهيم فعلا مضغوط بين محبتة للمنتدى ومحبتنا للمنتدى
وبين انة يستمر وهو مش فى ايدة حاجة وبيعمل بقد مقدورتة وبين انة مش عارف يراضى الاعضاء حاسة انة نفسة يسعدهم بس مش فى ايدة حاجة واحنا عمالين كلنا مش حضرتك بس نقولة لأ يا هيما بلاش قفل المنتدى اعمل المستحيل
اؤكد لك صدقنى انة مضغوط بس ضغط من محبتنا مش ضغط بمعنى الضيق
يعنى لو انا عشمانة فيك تعملى حاجة معينة وبطلبها بمحبة وبنوة وانت مش فى ايدك حاجة ومش فى مقدورتك تعملهالى هتحس انى بضغط عليك - دة كل قصدى صدقنى
ومحبتك للمنتدى وغيرتك دة جميل وانا شكرت كل اللى قالوا تعليقات وقلت انا مبسوطة من كلامكم دا انتوا رديتوا فيا الامل من تانى
اشمعنى دى بقى اللى نسيتها ؟؟؟
انت يظهر بس عاوز تعرف معزتك عندى فعملت نفسك زعلان علشان تعرف اد اية انا بحترمك وبعزك مش كدة هههههه
انا اسفة جدا يا افندم على اى حاجة وصلتلك غلط صدقنى مقصدتش حاجة خالص نهائى حقك عليا معلش
ونا مستعدة لأى عقاب كمان لو تحب

رد مع إقتباس
بياناتي
emmmy
ارثوذكسي ذهبي

emmmy غير متواجد حالياً

كُتب : [ 08-03-2011 - 09:49 PM ]

اقتباس
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة aymonded مشاهدة المشاركة
لألألألألألألألألألألألأ يا أجمل أب حلو ، إيمي مش تقصد خالص مالص ن صدقني مش تقصد تلوم على شخصك المحب لأن من عشمك ومحبتك وقلبك الكبير بتحاول تعمل المستحيل علشان المنتدى يظل كما هو ، وإيمي قصدها - عن معرفة بهيما - أن هيما نفسه مش ساكت وعليه ضغط أكبرلا من أجل كلام الناس بل من أجل الظروف لأنه تعب في المنتدى جدا على مر 5 سنين ومش معقول يسيبه يُغلق بسهولة ، فاقبل اعتذاري الخاص لشخصك المحبوب في الرب ولا تؤاخذ إيمي لأنها لا تقصد شيء على الإطلاق وهي هاتشرح بنفسها لشخصك المُحب ، النعمة تملأ قلبك سلام ومسرة آمين

اشكرك يا استاذ ايمن على التوضيح
اشكرك على محبتك وقلبك الكبير دايما بنتعلم منك
واللى قلتة صحححح فعلا
ابراهيم مش ساكت يا ارثوذكس ابراهيم مطحون صدقونى بجد ابراهيم مفيش فىة ايدة حاجة يعملها ومعملهاش حقيقى وبيعمل قد ما يقدر كتر خيرة ربنا يعوضة
دة اللى حاولت اوصلة ربما يكون التعبير خانى مش عارفة حقيقى
بعتزر لاى حد زعل منى
مرة تانية اشكرك يا استاذ ايمن حقيقى اشكرك كتير

رد مع إقتباس
بياناتي
رويس
ارثوذكسي بارع

رويس غير متواجد حالياً

كُتب : [ 08-03-2011 - 09:59 PM ]

طيب يا هيما لما هو المنتدي معمول باسم الكنيسة الفلانية ليه علي الاقل الكنيسة مش تشارك في مصاريفه؟
والا ايه لزمة ان اسم الكنيسة محطوط علي المنتدي علي الرغم انه مش موقع رسمي للكنيسة ؟

رد مع إقتباس
بياناتي
شنوده جرجس
ارثوذكسي متألق

كُتب : [ 08-03-2011 - 10:31 PM ]

أشكرك يا أخى الحبيب أ / أيمن ياغالى على مقدمتك الرائعة والتى تدل على المحبة القوية التى تملأ قلبك بدليل كلماتك الرائعة وطيبة قلبك فى تقريب وجهات النظر بينى وبين أختنا إيمى أنا عارف أن إيمى لا تقصد ذلك بس كان لازم أقول كدة لأن بقولى هذا تتضح الأمور أمامى أكثر . يعنى ليتاكد لى الكلام هل انا المقصود بذلك أم غيرى . وعموماً هى بعهدنا بيها شرحت الموضوع بسماحة وطيبة قلب وأنا فى الأول والآخر وحتى قبل ردها قلت لها أنا مسامحك وحقيقى أنا فعلاً مسامحها بس عيبى انى حساس جداً .
ندخل بقى فى موضوع المنتدى صدقنى ياأخى الحبيب المنتدى هيستمر ولكن سينقل فى الغد أو بعد الغد على لينك آخر ودى آخر المعلومات من أخونا هيما لأنه بيعمل كل ما فى مقدوره وربنا يكون معاه ويساعده .
ربنا يخليك لى يا أجمل وأحلى أخ عزيز على قلبى ويبارك لى فيك ويعطيك الصحة والسعادة والفرح الدائم ويعوض تعب محبتك آمين

رد مع إقتباس
بياناتي
aymonded
ارثوذكسي ذهبي

كُتب : [ 08-03-2011 - 10:35 PM ]

ويخليك لينا أباً غالياً محبوباً لنا جداً
اقبل مني كل احترام وتقدير خاص لشخصك الغالي
فرح الروح القدس يغمر قلبك سلام ومسرلاة آمين

رد مع إقتباس

اضافة رد