تذكرنــي
التسجيل التعليمـــات التقويم البحث مشاركات اليوم اجعل كافة الأقسام مقروءة
يمكنك البحث فى الموقع للوصول السريع لما تريد

حوار من الاعماق

منتدى مفتوح للحوار مع الزوار والاعضاء فى كل شيء دون تسجيل بالموقع حتى لا يكون به اى احراج لاى شخص ودون التعرف على شخصيته اتكلم من القلب وخرج كل ما بداخلك † من غير ما تقول انت مين هاكون معاك امين †

مشاهدة صفحة طباعة الموضوع مشاهدة صفحة طباعة الموضوع أرسل هذا الموضوع إلى صديق أرسل هذا الموضوع إلى صديق

ماستاهلش :(

هاي يااحلي منتدي انا تاسوني حضانه (ملايكه) وحاسه اني مش استاهل اخدمهم ومأثره جدا باتشغل في نشاطات زي الكورال هو كورال ملايكه بردو او تجهيز ايام روحيه وغيره بس حاسه

موضوع مغلق

أدوات الموضوع التقييم: تقييم الموضوع: 1 تصويتات, المعدل 5.00. انواع عرض الموضوع

الصورة الرمزية fantine
fantine
ارثوذكسي جديد
fantine غير متواجد حالياً

Rose ماستاهلش :(

كُتب : [ 08-30-2009 - 01:21 AM ]

هاي يااحلي منتدي
انا تاسوني حضانه (ملايكه) وحاسه اني مش استاهل اخدمهم ومأثره جدا باتشغل في نشاطات زي الكورال هو كورال ملايكه بردو او تجهيز ايام روحيه وغيره بس حاسه اني اقل من كلمه تاسوني دي بكتير
يعني اخري احضر الدرس واشرحه او احفظهم حاجه بالقبطي او اللعب معاهم ونقول سوي ترانيم بس مش ده اللي انا عوزاه عوزه اتعب اكتر بس مش عارفه اعمل ايه علشان احس اني راضيه بيقولو اني كويسه بس ليه انا مش حاسه بده ليه حاسه اني دايما مأثره معاهم
بحب الخدمه قوي وبحب اولادي في الخدمه اكتر
بس سعات بيجيلي فكر اني اسبها لاني مش استاهل ولاني مأثره جدا
مش عارفه ده صح ولا غلط

Sponsored Links
بياناتي
aymonded
ارثوذكسي ذهبي

aymonded غير متواجد حالياً

افتراضي رد: ماستاهلش :(

كُتب : [ 08-31-2009 - 02:16 AM ]

سلام بمحبة من ربنا يسوع
السؤال الحقيقي الذي ينبغي أن يُطرح ، ما هو الدافع من وراء الخدمة !!!
أن كان الدافع هو عمل الروح القدس في القلب وموهبة الأمومة من الله تدفعك لخدمة أعضاء المسيح : ملائكته المقدسين بالنعمة ، فهنيئاً لك بحياة البذل والعطاء لا من أجل أن تري في انك مستحقة أم غير مستحقه بل أن تري في نفسك تخدمين رب المجد وتعطي أولادة الرعاية اللازمة لكي يحبوا الله بكل قلوبهم وتكوني لهم مثال في الإيمان ومحبة الله والصلاة التي من القلب ، فانسي كلام الخدام عن نفسك ولا تهتمي في أن تعرفي انك مستحقة أم غير مستحقة أو حتى تنظري لذاتك باي شكل أو صورة ، أنسي نفسك تماماً ودققي في محبة الله والصلاة والصوم من أجل كل الأولاد حتى يعرفوا الله ويحبوه من قلوبهم !!!

وأنا ملاحظ أن كلامك كله ينصب حول نفسك يا محبوبة الله من جهة رضاكي عن خدمتك من عدمه ، فأرجو أن تصححي الرؤيا وتهتمي أن ترضي الله ، وتتسائلي هل أنا باخدم الله بالحب وأبذل نفسي من أجل اأولاده الصغار بكل عمق الأمومة وأصلي وأصوم من أجل أن يتذوقوا الحياة مع الله كشركة حيه معه !!!

أقبلي مني كل تقدير يا أجمل أخت حلوة محبوبة الله ؛ النعمة معك

بياناتي
marian magde
Game over

marian magde غير متواجد حالياً

رد: ماستاهلش :(

كُتب : [ 12-01-2009 - 05:03 AM ]

:em0400:اعتقد انك تصونى ناااجحة جدا وربنى معوضك على تعبك وانتى حد جميل قوى ماينفعش الشيطان يقولك عشان انتى ناجحة انك تسيبية طبعا دى لعبة من الشيطان طبعا وماعتقدش انك هتقعى فى شركواوحاولى تعطى اكتر وتنسى الافكار تركك للخدمة وازكرينا فى صلواتك محتاجنها قوى صديقتك لو تسمحيلى يعنى ماريان مجدى

موضوع مغلق