تذكرنــي
التسجيل التعليمـــات التقويم مشاركات اليوم البحث
يمكنك البحث فى الموقع للوصول السريع لما تريد

القصص النصية هنا هتلاقى قصص جميلة نصية وممكن تكون مواضيع حلوة ونتعلم منها الكثير والكثير

مشاهدة صفحة طباعة الموضوع مشاهدة صفحة طباعة الموضوع أرسل هذا الموضوع إلى صديق أرسل هذا الموضوع إلى صديق

ربنا موجود

:em2900:الراوى . كان فى يوم من الايام يوجد طفل لدية 15 سنة وهدا الطفل كان فى المدرسة فى يوم من الايام وكان فى حصة الالعاب وهو الوحيد المسيحى فى الفل

اضافة رد

الصورة الرمزية تماف و نانسى
تماف و نانسى
ننوسة الدلوعة
تماف و نانسى غير متواجد حالياً

افتراضي ربنا موجود

كُتب : [ 08-30-2009 - 10:58 AM ]

ربنا موجود em2900.gifالراوى

. كان فى يوم من الايام يوجد طفل لدية 15 سنة وهدا الطفل كان فى المدرسة فى يوم من الايام وكان فى حصة الالعاب وهو الوحيد المسيحى فى الفل واحتمال المدرسة كلها وهو فى الحصة الالعاب والمستر بتاعهم قال كل اتنين مع بعض ووقف الولد هو الوحيد ويوجد ولد ثانى وليس معه احد قال المدرس يامحمد قف مع جرجس قال لة محمد انا انا اقف مع واد مسيحى لية ياعنى انا مش عاوز اتلوس هو انا ناقص ليعملى عمل عند القسيس بتاعة والولد طبعا راح قال لمستر خلاص يااستاد انا تعبان ومش عاوز العب مع حد المستر لية ياابو جريس انا هلعب معاك جرجس ابتسم وقال لمستر متشكر جدا محمد راح قال خلاص يااستاد انا هقف معاه قالة لا علشان انت مسلم قال محمد ماحضرتك مسلم قالة بس كفاية العب مع مسيحى راح جرجس قال متشكر يااستاد دة من زوق حضرتك بس انا اسف مش قادر العب وزعل طبعا جرجش جدا من كلام محمد ودخل الحمام وقعد يعيط جوة ولحظة لقىلجرس الحصة خلص وطبعا بطل عياط وطلع من الحمام لقى المستر بيقول انا هخدكم كمان الحصة دى بس مش هنلعب فها ولى عايز يلعب يلعب وسبهم ومشى وقعد جرجس فى ركن لقى محمد جية قالة تيجى تلعب معانا قالة ماشى وجابوا كرة علشان يلعبواكرة قدم وكان محمد فى فريق وجرجس فى فريق وكان محمد واقف جون وجرجس بيلعب وجاب جون فى محمد راح محمد قالة مش كفاية بخليك تلعب معانا كمان تجيب جون واتضح ان محمد قصدها وقعد يضرب فى جرجس جامد واصحابة بيحيوة علشان انتسر على المسيحى وراح جرجس راح بصلة بصت احتكار وقالة لا تخف انا معك دة ربنا بيقول كدة وقال كمان سوف يكون لكم ضيق ثقوا انا هو قد غلبت العالم وانا فرحان انك ضربتنى محمد قالة ازاى دة انا هريتك قالة علشان انا كدة طلعت احسن منك علشان سمحتك ومش ضربتك وكدة احسن من احد لطمك على خدك الايمن حول لةالاخر وانا عملت كدة ومتشكر يااستاد محمد ومشى جرجس وطلع الفصل وقعد يعيط وفى بعض الولاد صعبوا علية راحوا قالوا للمدير وراح معهم لجرجس وقالة اية الى حصل يابنى قالة مفيش حاجة دة كان محمد بيهزر معايا وبصلة المدير ولقى جروح فى وجة وقالة ازاى اية الحب دة بجد ونعمة المسيحة ومشى المدير واصحابة قالولة لية مقلتيش الحقيقة مش هتعرف تاخد حقك باديك قالهم فى الى هياخد حقى باحسن ماانا اخدة وعندى ليوم ودهب جرجس الى البيت ولم يقول لامة اى شىء ولكن كان يوم السبت ودهب جرجس الى الكنيسة وقابل ابونا وحكى لة ماحدث لة فى المدرسة قال لة ابونا ربنا عمرة مابيبسى اولادة سيبها على ربنا وقراء لة التحليل ومشى ودهب الى البيبت ونام وتانى يوم جاء وصحى جرجس وجهز نفسة للمدرسة ودهب للمدرسة وسال على محمد علشان يعرف لية هو مضايق منة ولقى محمد مجاش يوم وراء يوم وعد اسبوع ولم ياتى محمد وقرر جرجس ان يدهب لة لكى يراه ويطمن علية ويقولة لو انا زعلتك فى حاجة انا اسف وفعلا دهب جرجس الى محمد وكانت الصدمة لجرجس

محمد قد تعبان جدااااااااااااااااااااااا ااااا ولو معملش عملية قد يموت ياااااااااااااة صدمة لجرجس وقالة انا اسف يامحمد انا الى زعلتك واسف جدا قالة لا ياجرجس انا الى اسف انا الى غلطان فى حقك علشان كدة عيت صلى لالهك يشفينى ياجرجس دة الهك دة بيسمع الناس بسرعة وكان زعلان منى علشان زعلتك انا اسف ياجرجس قالة انا مش زعلان دة انتى اخويا ولا بلاش اخويا علشان متزعلش قالة لا مقدرش ازعل دة انت بجد اخويا وقالة اكيد ربنا عمرة مابينسى حد قالة صح فاكر اول ماقلتيلى ربنا معايا صح هو معاك صليلى ياجرجس قالة اكيد ربنا معاك واستادن من محمد ودهب البيت يعيط بشدة ويصلى جرجس لاجل شفاء محمد ياسلام على اولاد المسيح ونعمة التسامح وكان جرجس كل يوم يدهب لمحمد لكى يداكر معه ويفهمة كل شىء فى اى درس ياسلام على روح التعاون وحان وقت العسير وقت العملية وكان صابح محمد يعمل العملية وجرجس دهب الى البيت وقعد يصلى بحرقة ويقول يارب اشفى محمد دة ابنك وانت بتسامح وانا سمحتة انت تقدر تشفية بكلمة واحدة انت الالة الحقيقى اثبتلة دة وسمع صوت حاضر ياجرجس ربنا معايا وتقلاش على صديقك طوباك ياابنى وونام نوم عميق ودهب مفزوع بيحسب اتاخر على معاد العملية ودهب البيت لكى يسلم على محمد ولقى محمد

قد نائم نوم عميق جدااااااااااااااااااااااا اااااااا قد قال جرجس احتمال قد مات وقعد يعيط جدااااااااااااااااااااااا اااااااا ولقى مرة احدة محمد صى وقالة ازيك ياجرجس يامسيحى قالة ازيك يامحمد اية انا زعلت قوى انك مكنتيش بترد عليا قالة اصل انا حلمت بالست مريم جاتلى وقلتلى جرجس زعلان عليك يابولا قالتلها انا مش بولا قالتلة انت خلاص هتشفى يابولا وراحت ماشية وانا دلوقتى لقيتك بتصحينى راح ضاحك وقالة تعال نعنل تحاليل قالة والعملية قالة بس خلص تعال نعمل تحاليل قالة طيب ودهب معاااااااه ليعمل تحاليل ومعة ابى محمد ولقى ان كان يوجد شوية برد ومفيش عملية ولا حاجة راح جرجس قالة مبروك يامحمد قالة لا بولا راح ضاحك وقالة ماشى وطبعا محمد وجرجس بقوا صحاب جدا وكان جرجس ينادى لمحمد يابولا مااحلكى ياعدرا طوباكى واية بقى رايكم فى الحوار والموضوع دة عوزة اعرف رايكم وياريت تكون عجبتكم على فكرة دى مش حقيقية بس دى من تاليفى وعلى فكرة اكيد بيحصل احسن من كدة ممكن نكون اعداء وبعدين حبايب دة عمل اللة مع ولادة طوباكى ياعدرة وكل القدسين ياريت اشوف رايكم فى القصة وهى عجبتكم ولا لا وفى حاجة شبة كدة حصلت مع حد يبقى يقول علشان نزيد بركة القدسين بركة القدسين تكون معنا امييييييييييييييييييييييي ييييييييييييييين

التعديل الأخير تم بواسطة nermos1982 ; 08-30-2009 الساعة 01:39 PM
رد مع إقتباس
Sponsored Links
بياناتي
nermos1982
ارثوذكسي ذهبي

nermos1982 غير متواجد حالياً

افتراضي رد: ربنا موجود

كُتب : [ 08-30-2009 - 01:45 PM ]

القصة بجد جميلة اوى يا نانسى وياريت بجد نتعلم اننا ننفذ وصية المسيح ونحب كل الناس حتى لو بيكرهونا

ميرسى بجد يا قمر. ربنا يعوضك ويكون معاكى

رد مع إقتباس
بياناتي
rozy lover
ارثوذكسي بارع

rozy lover غير متواجد حالياً

كُتب : [ 08-30-2009 - 02:08 PM ]

بجد القصه دى عجبتنى جداً جداً مرسى كتير ليكى ربنا يعوض تعب محبتك

رد مع إقتباس
بياناتي
zaza2006
بنت تماف ايرينى

zaza2006 غير متواجد حالياً

كُتب : [ 08-31-2009 - 05:49 PM ]

قصة جميلة ميرسى يا نانسى ربنا يعوضك

رد مع إقتباس
بياناتي
ادروسيس
ارثوذكسي بارع

ادروسيس غير متواجد حالياً

كُتب : [ 09-05-2009 - 09:46 PM ]

جميلة جميلة اوى ياانسة نانسى
ياريت لو عندك موهبة التاليف تكبريها وتنميها
ربنا يبارك قلبك وعقلك

رد مع إقتباس
بياناتي
nemnema2010
ارثوذكسي متألق

nemnema2010 غير متواجد حالياً

كُتب : [ 09-05-2009 - 11:52 PM ]

ميرسى ليكى نانا قصه جميله فعلا ربنا يباركك

رد مع إقتباس
بياناتي
البوب الجديد
ارثوذكسي بارع

البوب الجديد غير متواجد حالياً

كُتب : [ 09-05-2009 - 11:54 PM ]

قصة حلوة اوى يا بت يا منوفية

رد مع إقتباس
بياناتي
تماف و نانسى
ننوسة الدلوعة

تماف و نانسى غير متواجد حالياً

كُتب : [ 09-13-2009 - 08:12 PM ]

هههههههههههههههههه لزم ياعنى تفكرنى بعارى ههههههههههههههههههههه منوفية علشان تعرف المنايفة عاملين شغل جامد هههههههههههههههه

رد مع إقتباس
بياناتي
سيزر الروش
** الصامت الحزين **

سيزر الروش غير متواجد حالياً

كُتب : [ 10-26-2009 - 05:40 PM ]

قصة جميلة يسوووووع يباركك فى حياتك

رد مع إقتباس
بياناتي
تماف و نانسى
ننوسة الدلوعة