الموضوع: مش هاتجوز ...
الصورة الرمزية bassem8800370
bassem8800370
واحد من ابناء يسوع
bassem8800370 غير متواجد حالياً

افتراضي مش هاتجوز ...

كُتب : [ 07-19-2010 - 10:32 PM ]

هاتجوز d03305779c.jpg

هاتجوز 5a8bd191c4.jpg

لو سألنا أي شاب أنت ليه مش متجوز .. طبعا سيقول " الإمكانيات والظروف وقلة الحيلة " لكن الغريب إن فيه شباب عندهم كل الإمكانيات وظروفهم المادية كويسة ومع ذلك مش عايزين يتجوزوا أو مش في دماغهم فكرة الارتباط خالص يا تري ليه؟!
هاتجوز px.jpg

فى رأى بيقول الجواز وجع دماغ ونهاية لسعادتي وحريتي ده كان مبرر أنا كده زي الفل ولا جواز ولا وجع دماغ وبعدين أنا دلوقتي حر نفسي ومبسوط ليه أتجوز وأتنازل عن كل ده خليني كده أحسن

فى رأى بيقول أنا عندي كل الإمكانيات اللي تسمح لي بالجواز وعندي شقة بس أنا عندي أولويات أهم ومنها تكون عندي عربية ودي بصراحة عندي أهم من العروسة وكمان أنا عايز أوصل لدرجة علمية بعد ما أحضر الدكتوراة ودي كمان حاجة عندي أهم لإني لو اتجوزت ولا هعرف أعمل أي حاجة من أحلامي وطموحاتي يبقي بلاها جواز بقي

فى رأى بيقول أنا خايف من التجربة أنا اتعودت إني لا أدخل تجارب فاشلة ولا أغامر في أي تجربة مش محسوب نتائجها ومعروف طبعا إن الجواز ممكن يبقي ناجح أو فاشل فأنا ليه أدخل نفسي تجربة مش معروف نتيجتها فربما تكون فاشلة وأفضل أعاني طول عمري من الفشل ده يبقي بلاش أحسن

فى رأى بيقول الجواز زي البطيخة ممكن تطلع حلوة وممكن تكون قرعة والجواز نفس الحكاية وبعدين الحكاية تدبيسة بصراحة ومسئوليات أنا في غني عنها ويبقي عندي حماتي واللي طبعا مش هعجبها في حاجة يبقي " فكني أنا بقي من الجواز ووجع القلب "

فى رأى بيقول أنا عندي كل إمكانياتي الحمد لله ولكن ربنا يكمل لي عقلي رافض فكرة الجواز دلوقتي فأنا لي نظرية في موضوع الجواز ده أولا في فترة الخطوبة اللي كل الناس بتقول إنها أجمل ما في الجواز فهي مش حلوة ولا حاجة لإن فيها خداع وكل واحد بيجمل نفسه وبعد الجواز بيبدأ كل واحد يبان للتاني على حقيقته ويبدأ الصدام وأنا مركز في شغلي والحمد لله ناجح فيه فالصدام اللي هايحصل ده أكيد هايعطلني عن تركيزي ونجاحي

فى رأى بيقول الجواز فعلا معناه إن حد يتحكم في من أول يوم لآخر يوم فلما أروح وأتقدم للهانم ألاقي أبوها بيتحكم في ويتشرط وعايز مهر قد كده وشبكة مش عارف بكام وبعد ده كله أالاقي حماتي كمان تقولي لو كلمت بنتي نص كلمة هعمل وأسوي وبعد الجواز ألاقي الهانم بتقولي رايح فين وجاي منين ويا سلام لو خلفت كمان ده الموضوع كبير، لا " أنا كافي خيري شري ولا عايز أتجوز ولا عايز أي حاجة "

ههههههههههههههههه
دى كانت بعض الاراء
انتوا بقى
رأيكم ايه؟

هاتجوز 20_1582_1578_1605_3.

التعديل الأخير تم بواسطة magdy totti ; 07-19-2010 الساعة 11:21 PM
رد مع إقتباس
Sponsored Links