بياناتي
خروف وراعى
ارثوذكسي جديد

خروف وراعى غير متواجد حالياً

Girl1 رد: تعبانه عاوزه مساعده

كُتب : [ 11-24-2008 - 10:12 PM ]

شكرا" ياستاذ ايمن على كلامك قد ايه بيريح ياريت من حولى بيكونوا على وعى بالكلام ده وعلى فكره0 بالنسبه لام روحيه او صديقه لا يوجد 0 امى سيده لا تعلم من خبرات الدنيا الا القليل جدا" وابى متوفى واخى ينقصه الحكمه ولانه مريض قلب لا اريده ان يعلم شئ حتى لا يتعب واب اعترافى اشعر معه بشعور غريب انه لديه حكمه الكتاب وعلمه ولكن بدون روح ومايناسب خلاص نفسى بطريقه شخصيتى اشعر انى امام قوانين ووصايا اما زوجى انه طيب ومش طيب بمعنى كما ذكرت سابقا" ان ارتباطه باخوته معدوم يربطهم الاسم فقط وهو بعيد عنهم لان بحكم شغله لا يتواجد فى البيت غير عدد من ساعات اما انا بين حجر راحايه قلوب قاسيه وجروح عميقه زوجى لا يقف موقف شديد غير لو كان الموضوع يخصه هو اما بالنسبه لى مع الاسف سلبى 0 احيانا بنات فى سن بناتى فى البيت يتكلموا معى بطريقه غير محترمه وفيها تهجم بالالفاظ واشكى له ومع الاسف كل ما يقوله سيبك منهم يولعوا 0 واتمنى ان اجد ظهر اسند عليه لا اجد لا انكر انه طيب معى مع العلم احيانا" يطمع فى شخصيتى الضعيفه ولا ياْخذ حقه من اى شخص فى الدنيا الا منى انا اجد شخص كامل الرجوله معى فقط ورغم انه يعلم بحقيقه تعبى وشخصيتى الحساسه وان اى كلمه مهمه كانت صغيره يستطيع حل اى موضوع ولكن اجده 000
هنا فى البيت من الممكن ان يخصمونى لااى سبب تافه بس لانى من الممكن ان اطلب حق الاحترام منهم ويتفقوا اسره باكملها على خصامى اب ام اولاد ولانى لا استطيع المناوله او الصيام بدون سلام اعيش فتره خصامهم فى عذاب بين ارضائى لربنا فى المحبه وبين تعبى النفسى فى طريقتهم معى مع العلم انى بدأت الصلح كثيرا" واشعر بتمزق وهنا اجد من يوقفنى عن المبادره بصلح وهوطريقتهم بيحبوا جدا يوصلولى انى كلنا كاسره لا تعنى عندنا شئ وفى نفس الوقت يتعمدوا ان يسلموا على اولادى وزوجى حتى اشعر بالوحده وفعلآ بينجوا فى ذلك وتبدء النزاع مع زوجى كيف لا يقف الى جانبى مع العلم انهم لا يحبوا بعض بمعنى انا لا افسد محبه موجوده
انا عارفه انى خطأ ان اطلب منه يكون الى جانبى ويتكاتف معى كما هم متكاتفين على انا عارفه ربنا مش هيرضيه منى ده بس انا بشر احب ان اشعر انى يوجد من يزعل على زعلى ارجو ك يا استاذ ايمن وانت يااستاذ ظريف طلبت تعرف موقف زوجى ارجوكم انصحونى ما ينفع خلاص نفسى مع بعض الشفقه على شخصيه محطمه مثلى تشعر بوحده كبيره 000 وشكرا"