الموضوع: السجين رقم 13
بياناتي
فرح®
الله قريب من قلبي

فرح® غير متواجد حالياً

Happy رد: السجين رقم 13

كُتب : [ 12-13-2010 - 08:51 AM ]

اقتباس
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة elphilasouf مشاهدة المشاركة
الزيجه في رأيي بتحتاج توافق
توافق في الناحيه الأقتصاديه والروحيه و الإجتماعيه والفكري والنفسيه وخلافه
إذ وجدت الفتاه الى تتوافق معايا مش هتكون مشكله كبيره أن حصلت ليها حادثه وهو صغيره ؟؟ ، وهو زنبها ايه ؟؟
والتوافق بمعني الأقتراب ، أو علي الاقل يعقل التعايش الروحي والإجتماعي ، وخلافه

حتي لو الناس تعرف مشكلتها ، مش مشكله بردو ، لأن في الوضع ده بيكون الناس هما المخطئين ، بل مجرمين في حق الأطفال دول بكلامهم الجارح عليهم .
بصراحة لا تعليق على الموقف الرائع ده ..
ما أجمل أن تقدمي ورده رقيقه لأنسان يبكي !! ،
وما أجمل أن تكون هذه الورده هي أنتي
هذا هو الشعور ، شعور بالفرح بالفخر بالأعتزار ، مش شعور بالخزي
صدقيني مكسب ليا أنا مش ليها هي
و صدقيني مش مجرد كلام نظري ، لكن حقيقه فعليه مقتنع بيها عارفة بس انتا بالاصل موش هتفكر في بنت زيها هههههههههه انتا عايز بنت دماغهااا كمبيوتر ...
وصدقيني بردو في شباب كتير يتمنوا ياخدوا البركه الجميله دي ،
وتبقي الأجابه أتجوز أه اتجوز ، بس بشرط التوافق يعني موش هتتجوزها لأنها أكيد نفسيتها تعبانة من الناس و المجتمع ...و أنتا يا عزيزي لعبتها مظبوط

مشكله السجين 13 معرفهاش حقيقه ، لكن أنا فهمت ان الموضوع يتكلم عن التعدي علي الطفوله ظمنيا من الموضوع ، ولا أعرف عن السجين 13 أي شئ حقيقه .
ياا فيلو ركز شوية ...الله يسامحك بقى ترد على موضوعي المهم جدااا الساعة 3 الفجر
ولا يهمك حاجة المرة الجاية هاقدملك واحد قهوة كرمال ترد على التوبيك تماام وش الفجر ...
اسمع اقرأ الموضوع منيح ...التعدي على الطفولة أنا اسمي الضحية أي الطفل السجين رقم 13
و كما أسمي القاتل دفاعاً عن النفس سجين رقم 13 لأنه ارتكب جريمة القتل ...يعني هل تتخيل أن تقتل انسان فقط لأجل الدفاع عن نفسك دون أن يعذبك ضميرك انا عايزة مبرراتك للشخص القاتل دفاعا عن النفس ان وجدت في وجهة نظرك

ونقطه الأختلاف طبيعي وارده ، مفيش حد في الدنيا مطابق لأخر ، الأب يختلف مع ابنه
والتلميذ مع معلمه ، طبيعي جدا بص يا افندم أنا بختلف معاك فقط لاظهار الموقف و ضده لأخوتنا في المنتدى
نختلف اوكيه وطبيعي ، but still friends . اكيد وأحلى أصدقااااء
ميرسي فيلووو جداا على مشاركتك اللطيفة التي أسعدتني جداا..

ربنا يفرح قلبك ..آمين

رد مع إقتباس