الموضوع: مصيبة كبيرة
بياناتي
–•(مشتاق اليك يا الهى)•–
ارثوذكسي شغال

–•(مشتاق اليك يا الهى)•– غير متواجد حالياً

افتراضي رد: مصيبة كبيرة

كُتب : [ 05-23-2009 - 10:42 AM ]

النخوه تلك هى المشكله
عزيزى اسير الحب
صاحبك دى ليس لديه نخوه ولا اى رجوله وياريت تجيبه هو اللى يقراء وبأكد عليك ياريت اللى يقراءالكلمتين دول لاعلى يتعظ ويعرف قد ايه غلط فى حق غيره وفى حق نفسه ايضاً تعال كده نحسبها مع بعض انت بتقول فى كلامك انه خاطب فاهل يا ترى بيحب خطبته دى ولا عاوز يعيش معاها وقته زى ما هو قالك على اخت صاحبك لدرجادى عندك وقت كتير مش عارف تقضيه فى ايه لدرجادى حياتك على الارض رخيصه وعاوز تقضيها فى الخطيه. والاخلاص اين هو الاخلاص لخطتبك ، ياراجل انت مش حاسس ان اخت صاحبك دى اختك برضوا ، دى من كلام صاحبك بيقول ان انتوا قرايب بزمتك انت مش مكسوف على دمك وواحد غريب هو اللى بيقولك الكلام ده ، اللى اقدر اقولواارجع تانى لربنا شوف انت غلط فيه كام مره بعملتك دى ولو عاوز تعرف اهمهم اقولك الخيانه ومنعى الخيانه كبير قوى خنت خطبتك وخنت قريبك اللى هو صاحبك وخنت اعز الناس ليك ربنا صدقنى مفيش انسان معصوم من الخطيه بس المشكله انه لو دام فيها عقوبتها هيكون اشد من انه فكرة فيها فى البدايه هيبقى موقفك ايه لما واحد يجى ويقول دى فلان اللى خاطب فلانه ماشى مع اخت صاحبه ولما سالنا قال لا انا بعيش يومين مع اخت صاحبى اللى هو قريبى من بعيد ، تصورها انت كده صغيره دى؟؟؟ طيبب بلاش الناس هتعمل ايه يوم الدينونه يوم ما الملاك يفتح سفر الحياه ويلاقى اانت عملت كده موقفك ايه قدام ربنا ، هتبقى دى كمان صغيره فى نظرك ؟؟؟
عزيزى اسير الحب
مش هقدر اقولك اعمل حاجه اكتر من انك تصلى ليهم وتقوله يارب اقف ووقف اى خطيه لانك انت يا رب اللى بتقول فى يوحنا +( لانكم بدوني لا تقدرون ان تفعلوا شيئا )+ ( يو 15 : 5)
فعلاً يارب بدونك احنا منقدرش نعمل حاجه اقف انت وثبتنا وخلينا نقول الصح للناس خلى روحك المقدسه يتكلم على لسنا علشان مش نقول شئ غلط
وربنا يقف معاك وحاول روح للبنت دى وفهمها ان نصبها جاى قريب متستعجلش عليه لانها لو استعجلت هيكون نصبها هلاك يبقى بلاش تخسر ابديتها واتخسر دنيتها ، وهى تضمن منين مش ممكن صاحبك دى ممكن يكون سبب تعستها بعد كده خلى ربنا هو اللى يختار مش هى لانه فى الانجيل مرقس فالذي جمعه الله لا يفرقه انسان (مر 10 : 9) حد يكره ان ربنا هو اللى يختار لينا النصيب فكرى شويه فى الكلام ده يمكن تبقى حكيمه اكتر من كده
ياريت تعجل فى الموضوع ده لانه لازم يتخذ موقف فيه علشان مش يذيد اكتر من كده

صلوا من اجل ضعفى