الموضوع: انا محبطة
بياناتي
emmmy
ارثوذكسي ذهبي

emmmy غير متواجد حالياً

رد: انا محبطة

كُتب : [ 10-01-2009 - 07:51 PM ]

اقتباس
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ehab200549 مشاهدة المشاركة
بسم الثالوث القدوس
اولا احب ان اقول شيئا ان مفيش حاجة اسمها احباط في الخدمة والا نقعد في بيوتنا احسن
ولكنها حروب الشيطان والتي تمنع وصول كلمة الله الي المحتاجين
احب ان الفت نظرك الي اني انا ايضا خادم ومعاي خدمة في منطقة بعيدة ولكن هم يحضرون الي كنيستنا مواصلات
وهذه المنطقة هي قرية كاملة اطفال شباب ياتون الي كنيستنا ونخدمهم انا ومعاي ثلاث خادمات اخاريات
المهم اني عايز اقولك انك تصلي اولا
وثانيا في حاجة حلوة ممكن تعمليها تشجعيهم علي الحضور وهي تسمي "" المعرض "" وهو انك توزعي علي اللي بيحضر بدل من الصور كرت صغير او كوبون او مارتيروس او ماريا انتم مصممينه علي حسب راحتكم ويتم توزيعه في بداية دخولهم الكنيسة في ميعاد مدارس الاحد واللي يجتهد يجاوب او يكون كويس في الانتظام برده ياخد كوبون
وننيجي في اخر كل شهرين وبالعطاء اللي معانا نجيب هدايا صور ايقونات ميداليات كشاكيل اقلام مساطر وهكذا........
ونعمل كل حاجة من اللي احنا جبناها يكون تمنها كذا كرت اوكوبون
وبكدا نكون شجعناهم ان اكتر واحد هيحضر هيكون معاه اكبر عدد من الكوبونات وهيشتري حاجات كتير بي الكوبونات دي

من ضمن الفقرات برضه المجلة المسموعة او المقرؤة ، مسابقات مكتوبة في الكتاب المقدس وتكون ليها هدايا ولو بسيطة

اسف للاطالة ولو عايزة اي معلومات عن فكرة المعرض ايميلي علي الياهو [email protected]
سلام

مرسى يا ايهاب على مشاركتك الجميلة وكلامك وفكرتك الرائعة
بس للاسف انا مش خادمة مدارس احد انا خادمة ثانوى مينفعشى عندى الفكرة دى لان العدد قليل جدا
الظروف عندى مختلفة شوية عنك وانا مش معايا خدمات كتير هى واحدة بس
عموما انت عندك حق كلها حروب شيطان وربنا موجود وانا صدقنى بصلى من اجلهم
وبالاسم كل واحدة كمان والباقى بقى على ربنا
ربنا يبارك حياتك

رد مع إقتباس