بياناتي
جيوفاني
ارثوذكسي متألق

جيوفاني غير متواجد حالياً

افتراضي رد: إستبيان رأي عن خيانة الحبيب أم خيانة الصديق ؟

كُتب : [ 04-02-2009 - 01:13 AM ]

اقتباس
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sonofgod مشاهدة المشاركة
انا هاكتفى بانى اقولك اللى حصل معايا وهاسيبك انت اللى تقرر كان ليا صديق ولو فيه كلمه اكتر واعظم من صديق يبقى هو كنا اكتر من اخوات واكتر من عشيقين كنا اصحاب لأكثر من 17 سنه كانت اسراره معيا وللاسف كانت اسرارى معا كنا فى اى مكان مع بعض. كنيسه . شغل . قهوة . اجتماعات .مع بعض حتى البيت ساكنين فى بيت واحد وضيف على ده كله اننا كنا قرايب ( اولاد عم ) المهم انى للا سف صارحته بحقيقة مشاعرى تجاه بنت حبيتها واتعلقت بيها وكالعادة روحت اقوله علشان يفيدنى ازاى اقدر اصارحها بمشاعرى المهم ماطولش عليك... كان عامل نفسة انه بيساعدنى وبينصحنى وسعات تانيه كان بيحبطنى ويقلل من عزمتى المهم بعد حوالى سنه عرفت من بره مش منه انه راح من ورايا ( وتقدم لطلب خطبتها لنفسه ) فى الاول مصدقتش اللى قاللى وانتهرته وشتمتة وقلتله انت عاوز توقعنا فى بعض لكن للاسف عرفت انه فعلا عمل كده و خاننى ولما واجهتة حتى مهانش عليه انه يعتزر لى او حتى يبرر موقفه المهم انى من ساعتها انا مش باعترف بحاجه اسمها صداقة ومعانديش ثقه فى اى حد
صعب جداً لما تلاقي إن أقرب صاحب ليك كنت بتثق فيه هو إلي إستغل ثقتك فيه وخانها

بس تعالي نشوف الموضوع من كل الجوانب
ليه زي ما أوقعت اللوم علي صاحبك مش أوقعت اللوم علي البنت إلي إتعلقت بيها ده لو هي كانت موافقة بيه ؟؟!

كان مومكن تستفهم منها ومنو إلي حصل بالظبط عشان تعرف من السبب فالموضوع

يعني أنا إلي حصل معايا العكس إن بنت كنت فعلاً راسم إنها تكون شريكة حياتي طلعت هي إلي قربت صاحبي ليها
بس أنا إخترت صاحبي وضحيت بيها لإنها مش تستاهل إن أنا أخسر صاحبي عشانها

وألف شكر ياباشا علي ردك

رد مع إقتباس