بياناتي
Hanyking
ارثوذكسي صانع

Hanyking غير متواجد حالياً

افتراضي رد: اعمل ايه دلونى بليز

كُتب : [ 03-27-2009 - 02:14 AM ]

السلام ليكى اختى فى المسيح انا قريت مشكلتك وحبيت اشارك برائى فيها وياريت اقدر افيدك اولا من ناحية انك مش بتحبى الاختلاط ومن طبعك انك قليلة الكلام والتعامل مع الناس انا شايف انى دى حاجة خصوصية بالنسبة ليكى ومش من حق حد يطلب منك التغيير لانى لكل انسان سلوكه وطباعه اللى بيتعامل بيها مع الاخر وطالما انتى مرتاحة كدا وشايفة اسلوبك دة مريحك خلاص يبقا خليكى زى منتى ومتحوليش تغيرى من نفسك ثانيا انتى رايحة الكنيسة ليكى هدف هو الخدمة مش اكتر يبقا ايه لازمة الهزار والكلام الكتير اللى هما طلبين منك تتعملى بيهم؟ خلى ربنا قدامك علطول ومين عارف مش يمكن لانى الناس اسلوبها صعب فى الكنيسة دى وبوشين زى منتى بتقولى بمعنى انهم بيخدموا وفى نفس الوقت بيتكلموا ويهزرو بكلام مش محترم يبقا ازاى دووول خدام اصلا انا شايف انى ربنا عايز يوصلك رسالة انك تشوفى مكان تانى يكون مناسب ليكى ومناسب للخدمة مكان يكون اخواتك الخدام اللى فيه تصرفتهم تليق باولاد الله لانى عمر ما كان بيت ربنا فيه ناس وناس وانا بالوم الاباء الكهنة والمسئولين على اسلوبهم معاكى وانهم مسمعوش منك لانى مش دى صيانة الامانة اللى ربنا حطها بين ايديهم ياريت تسمعى نصيحة من اخ ليكى فى المنتدى وتبتدى تدورى على كنيسة تانى وتروحى تخدمى فيها وصلى لربنا قبل كل شى واطلبى منه وهو هيدلك عن المكان اللى هو عايزك تخدمى فيه ياريت اكون قدرت اساعدك برايى واقبلى منى كل احترام وتقدير وربنا يباركك ويفرح قلبك ويحققلك اللى نفسك فيه.. سلام المسيح معك

رد مع إقتباس