تذكرنــي
التسجيل التعليمـــات التقويم مشاركات اليوم البحث
يمكنك البحث فى الموقع للوصول السريع لما تريد

†† ارثوذكس †† > أتكلم من قلبك † مفتوح للزوار † > حوار من الاعماق

حوار من الاعماق

منتدى مفتوح للحوار مع الزوار والاعضاء فى كل شيء دون تسجيل بالموقع حتى لا يكون به اى احراج لاى شخص ودون التعرف على شخصيته اتكلم من القلب وخرج كل ما بداخلك † من غير ما تقول انت مين هاكون معاك امين †

مشاهدة صفحة طباعة الموضوع مشاهدة صفحة طباعة الموضوع أرسل هذا الموضوع إلى صديق أرسل هذا الموضوع إلى صديق

الحقووووووووووووووووووووو ووونى قبل سكه اللى يروح ميرجعش

سلام رب المجد ليكم جميعا اولا احب اعرفكم بنفسى طالب فى السنه النهائيه بكليه العلوم كنيستى تابعه لحبريه نيافه الانبا بيشوى.............. قولتلكم كده ليه فى الاول لانى بقالى اربع سنين

أدوات الموضوع التقييم: تقييم الموضوع: 3 تصويتات, المعدل 5.00. انواع عرض الموضوع

Prev المشاركة السابقة   المشاركة التالية Next
3AMANOEEL
ارثوذكسي جديد
3AMANOEEL غير متواجد حالياً

افتراضي الحقووووووووووووووووووووو ووونى قبل سكه اللى يروح ميرجعش

كُتب : [ 12-04-2009 - 11:07 PM ]

سلام رب المجد ليكم جميعا
اولا احب اعرفكم بنفسى طالب فى السنه النهائيه بكليه العلوم كنيستى تابعه لحبريه نيافه الانبا بيشوى..............
قولتلكم كده ليه فى الاول لانى بقالى اربع سنين فى الجامعه ومش هتحرج من حد منكم مبعرفش انى اكلم بنت زميلتى اختى فى المعموديه ازاى .............
ليه لان الانبا بيشوى ربنا يطولنا فى عمره بجد مانع عميه الاختلاط ...انا مكنتش عايز يبقى فيه اختلاط عشان اروح اقف مع واحد او واحده زميلتى اتكلم معاه او معاها فى الفاضى واسيب محاضراتى انا ببساطه جدا كانت كل احلامى ادخل عن طريق الجامعه اسره فى الكنيسه اتعرف من خلالها على اب اعتراف لانى لحد الان معنديش اب اعتراف وانا هخلص الكليه خلاص ...............
كان نفسى ادخل كورال اقف فيه جنب اختى فى المعموديه لكن الاباء فى الكنيسه حسسونا ان انى هبى واقف جنب عدو مش اخت ...........
حولنا نكلم البنات عندنا حسسونا ان احنا ولا نسوى
يبصولنا باحتقار او يبصولى انا باحتقار مش عارف يمكن انا الوحيد اللى شايف كده
ويروحوايكلموا الناس الغربا عن البلد ويمشوا معاهم
فى الجامعه عادى يعنى .......................
كان من ضمن احلامى برده احضر سبحه الانبا يوانس مره فى الزيتون ......
نفسى مش اسلم عليه ....اشوف بس قداسه البابا عن قرب
وانا فى الثانويه مثلا اقول لوالدى اسافر مصر احضر المحاضه لاسبوعيه يقولى لالالالالا المذاكره
فى الكليه كان نفسى اطلع من خلال اسره جامعيه تابعه للكنيسه بس محصلش لييييييييه............
القسم بتاعى فى الكليه مفهوش ولا طلبه من اولى لرابعه ولالالا دكتور مسيحى واحد يبقى ذى سند لى ده حتى الدكتور المسيحى الوحيداللى كان فى القسم وكانا استاذ متفرغ عنده 70 سنه ماااااات وانا فى سنه اولى يالالالالالالالالا الله ينيح نفسه هتيجى عليه هو يعنى
زمايلى يقولولى ليه مدخلتش طيب اسره من الاسر الكنسيه التابعه لكليتك
دول زمايلى اللى من عندنا من البلد
بس زمايلى دول جالهم دعاوى من الشرفين على لاسر فى الكليات او رؤؤساء الاسر من الطلبه فى الجامعه انا بقى محدش عبرنى خالص لسبب واحد ليه لانى لوحدى ولحد الان انا فى سنه رابعه اهوولسه برده محدش مسيحى دخل القسم ده
انا مكنتش عايز ادخل اسره عشان يبقى معايا نمره وايميل فلانه وعلانه كنت كل اللى انا عايزه كشاب داخل على مرحله جديده بتتغير فيها مشاعرى عندى بالفطره ميل للجنس الاخر كان نفسى افضى الغريزه دى انى اتفق مع زميلتى اقولها ايه رايك فى الترنيمه دى مثلا.............ايه رايك لو نطلع نقولها مع بعض فالاجتماع الفلانى ............لو واقفين مجموعه مع بعض شباب وشبات نتفق مثلا هنعمل التسبحه النهارده مع بعض...........بقول كده ليه لانى لما بقول لزمايلى كده فى البلد .........اللى يضحك على شويه و اللىيقولى يا قديس لدرجه ان هما مسمينى ابانا فى البلد
يقولولى اذيك يا ابانا مع انى كنت بحب التسبحه الاول دلوقتى خلاص بقت روتين عادى .........................اكون لسه حاضر التسبحه وافتح الكمبيوتر بليل على السكه اللى يروح فيها ميرجعش وارجع اعمل التسبحه تانى عادى.....................اسمع كلمتين اتاثر اوى ......وارجع للى انا فيه تانى
يمكن لو كنت دخلت اسره كنت ممكن اشغل فراغى احضر ترنيمه مثلا اتفق مع زميل او زميله على نعملها فى اجتماع الاسره مثلالا ..............................معلش طولت عليكم اوى بس عايز ردود معلش سامحونى عشان فعلا انا خلاص
فى واحد زميلى على فكره غير لكاثوليك بسبب المواضيع دى اللى عدم لاختلاط وةعم الاهتمام من الاباء الكهنه وسيدنا الانبا بيشوى اللى بيبص لناس تانيه غيرنا مع اننا اساس ايبارشيته ..................ارجو الرد لو قبلتم كلامى لانى فعلالالالا فى مشاكل نفسيه كتيره مش مشكله واحده وخلو بالكم انى انا خلاص هخلص جامعه كنت بحلم فى سنينها انى اعمل حاجات انا شايفها بسيطه فى نظرى مطلبتش مال مثلا وانى انا ابقى اروش واحد فى الجامعه عشان البنات تجرى ورايا دول شويه احلام فى حدود الادب والمعقول ..............................................
على فكره لسه فى تانى لو كان ليكم صدر يتسع لكلامى الجهورى والصريح واللى مش عارف فى حدود الادب ولالالالا لق بس كفايه اوى كده انا كده شيلتكم كتير اسيب الباقى لاخواتى ......................
سلام ونعمه

Sponsored Links