قرارتنا لازم تكون علي اساس و مبدأ .. فهل هتكون علي اساس اني ارضي نفسي و شهواتي و…

on May 3 | in ArT-FaCe | by | with No Comments

‫قرارتنا لازم تكون علي اساس و مبدأ .. فهل هتكون علي اساس اني ارضي نفسي و شهواتي و الناس و لا ارضي ربنا !!!!!!!
المفروض نعرف الحقيقة و الحق فين و نمشي ليهم ( مش عكسهم زي ما بيلاطس عمل ).. هو كان عارف حقيقة يسوع و انه مفيهوش اي علة و رغم كدا امر بصلبه " مع انه مكانش مقتنع بانه يستاهل الصلب " بس هو عمل كدا ارضاء للناس و ارضاء لشهواته و عشان يحافظ علي منصبه و احنا اوقات كتييير بنعمل برضو حاجات مش مقتنعين بيها ارضاء للناس و لنفسنا و بس و بنبقي عارفين من جوانا انها غلط بس بنسكن ضميرنا زي ما بيلاطس عمل !!
لازم قرارتنا تكون صارمة و مبنية علي أساس واحد بس " انها تكون بتوصلنا في الاخر لربنا و ازاي نمجده و نرضيه في كل قرار بناخده "
و نخلي يسوع جوا قلبنا و قصاد عينينا دايما في كل حاجة بنعملها و نتوب توبة بجد من القلب ساعتها بس ربنا هو اللي هيدينا القوة اننا نكمل الطريق و القرار اللي خدناه و مش هنرجع تاني و لا نضعف .. هينورلنا حاجات كتير كنا عُمي عنها و هيوضح الرؤية لحاجات كتير كانت مُبهمة ..
لازم نغير من نفسنا و ناخد قرار الحياة مع ربنا قبل فوات الآوان و منبقاش زي بيلاطس لما ضيع فرصة التوبة و فات الآوان .. يمكن خيالنا بيصورلنا او الشيطان يقولنا اكيد انت عمرك ما هتكون زي بيلاطس او زي اللي قتلوا المسيح بس في الحقيقة و احنا بعيد عن ربنا و الخطية في حياتنا بقت شيء عادي و سهل و مش شايفين ربنا في اي حاجة بنعملها فاحنا اكيد " منفرقش كتير عن بيلاطس " بل أكثر جرماً منه !!‬

Elmes Edena Band ♫♫ ♫♫ فريق إلمس إيدينا

Pin It

Leave a Reply

« »

Scroll to top